گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
گردش با کشتی‌های کروز در آب‌های ترکیه

در دوران جدید که هواپیما و مسیرهای جاده‌ای سفر را برای مردم دنیا راحت کرده اند، دیگر سفر دریایی در اکثر مواقع توجیه ندارد. به همین دلیل صنعت گردشگری به سراغ جذاب‌تر کردن این گونه سفرها کرد و به جای آن که آن را به صرفه کند، گران‌تر و لوکس‌تر کرد. کشتی‌های کروز با داشتن امکانات یک هتل لاکچری، همچون شهری کوچک شما را در آب از این سو به آن سو برده و در تمام طول سفر سرگرمتان نگه می‌دارند.
شرکت‌های مختلفی سفرهای دریایی متعدد برای تور ترکیه در نظر گرفته‌اند که اغلب آن‌ها با کشتی‌های تقریبا بزرگ و امکاناتی بسیار خوب انجام می‌شود. در مقاله امروز می‌خواهیم به برترین این تورها بپردازیم و از آن‌ها یاد کنیم.

 


Turkish Coast Cruises


شرکت بلوواتر یکی از معروف‌ترین مراکز برای برگزاری تورهای کشتی کروز در اورپا محسوب می‌شود. این تور کشتی کروز بسیار معروف که سال‌هاست برپا می‌شود، ابتدا از استانبول آغاز به کار کرده و گردش‌هایی برای مراکز مهم این شهر از جمله بازار بزرگ، ایاصوفیه و ... برپا می‌کند و در سفر به دیگر شهرهای ساحلی ترکیه به بندر کوش‌آداسی می‌رسد تا روزهایی را نیز در ان منطقه سر کند. دیدن مراکز تفریحی و تاریخی کوش‌آداسی نیز در برنامه‌های این سفر محسوب می‌شود تا در ادامه‌ی راه به بودروم رسیده و این اجازه را دهد تا در ساحل زیبای بودروم به تفریح پرداخته و از ۷ شگفتی شهر باستانی آن دیدن کنید.

 

 راهنمای کرایه قایق‌های لوکس در استانبول 

 

 

 Turkish Coast Cruises

 


این سفر ۷ شب به طول می‌انجامد (اگر آنتالیا را در برنامه سفر داشته باشید ۱۰ شب) البته سفرهای این چنینی با ترکیب چند شهر یونان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد که آن سفرها نیمی از ماه را ادامه دارند و هزینه‌ی بیشتری نیز برایتان خواهند داشت. دو نوع کشتی نیز برای اینکار در نظر گرفته شده که یکی کشتی‌های کروز بادبانی هستند که زیبا و به سبک قدیمی درست شده‌اند و البته کروزهای مدرنی که انواع تجهیزات تفریحی را در خود دارند.

 


Turkey Gulet Cruise


خیلی‌ها وقتی بحث کشتی‌های کروز می‌شود، نگاهشان به سمت کشتی‌های بزرگ می‌رود، اما پیشنهاد دوم ما به شما کشتی‌های کوچک Gulet است که در بدروم می‌توانید ماجراجویی با آن را آغاز کرده و در بندر همین شهر به پایان ببرید. این ماجراجویی به جای اینکه شما را به شهرهای معروف و از پیش دیده ببرد، می‌بردتان به خلیج‌های دست نیافتنی، دهکده‌های زیبا در مراکز دور دست و نقاطی از کشور که در حالت عادی نخواهید رفت و آرامش و زیبایی منحصر به فردی دارند.

 

دریاگردی در کوش آداسی و سفر به جزایر یونان

 

 

 Turkey Gulet Cruise

 


کشتی‌های Gulet به سبک قدیمی ساخته شده‌اند، اما در آن‌ها کابین‌های لوکس و بسیار راحتی است که در طول سفر سه روزه شما را در بهترین شرایط میزبانی می‌کند. به غیر از محیط داخلی بسیار عالی، عرشه کشتی نیز با میزهای متعدد جایی مناسب برای صرف و غذا و نوشیدنی‌ است. در این سفر شما جدا از مراکز تفریحی و امکان شنا در آب مناطق فوق‌العاده عالی، امکاناتی برای بازدید از ابنیه تاریخی نیز فراهم شده است.

 


Black Sea Discovery & Mediterranean Adventure


در آخر ما به یک تور بین‌المللی که شامل ترکیه نیز می‌شود به شما معرفی می‌کنیم. این تور یکی از محبوب‌ترین‌ها در منطقه بوده و به ۵ شهر بسیار زیبا در کشورهای مختلف می‌رود تا بتوانید به عمق تاریخ و زیبایی‌های این کشورها نفوذ کنید. در ابتدا سفر شما از استانبول آغاز می‌شود تا بتوانید امپراطوری عثمانی و زیبایی‌های این شهر را از نزدیک ببینید. سپس برای ادامه‌ی سفر به باتومی و گرجستان می‌روید تا در این شهر نیز به سواحل زیبا و باغات آن سرک بکشید.

 

 

Black Sea Discovery

 


در میانه‌ی سفر شما به جبل‌الطارق، یکی از زیباترین نقاط در کرانه‌ی دریای مدیترانه برده خواهید شد و سپس برای دیدن شگفتی‌های یونان به بندر بزرگ آتن می‌روید و در نهایت منورکان را خواهید دید تا سفری به یک جزیره‌ی اسپانیانیی نیز داشته باشید. سفر شما در مجموع بر روی این کشتی‌ها ۲۸ روز به طول می‌انجامد تا اینکه دوباره به استانبول باز می‌گردید. اگر چه این سفر هزینه‌ی زیادی دارد، اما نسبت طول سفر، خدمات و هزینه‌ها، سفری نسبتا ارزان به حساب می‌آید و از این بابت این کشتی‌ها عموما در طول تابستان پر هستند. با این حال بزرگی این کروزها و امکاناتی که دارند، نمی‌گذارند شما روزی را بدون خوش‌گذرانی در آن سر کنید.

۱۱ بهمن ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران