۱۰ فعالیت برتری که می‌توانید در محله Downtown دبی انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۰ فعالیت برتری که می‌توانید در محله Downtown دبی انجام دهید

محله Downtown یکی از مهم‌ترین محله‌های دبی به شمار می‌رود که بخشی از دیدنی‌ترین آسمان‌خراش‌ها و جذاب‌ترین مراکز در آن جا خوش کرده‌اند. جایی که برج خلیفه، آکواریوم دبی، چندین مرکز تفریحی و البته چند مرکز خرید مهم را در خود جای داده است. اما جدا از تک به تک این مراکز، در سفر با تور دبی چه فعالیت‌هایی هستند که در این محله برای تمامی اعضای خانواده مناسبند؟ بچه‌ها به دنبال چه باشند و بزرگ‌ترها از کجا دیدن کنند؟ این‌ها سوالاتی است که سعی داریم در این ده انتخاب برتر به آن‌ها پاسخ دهیم.

 


۱- فواره دبی


این فواره در یک محیط آبی به بزرگی ۲۴ هکتار ساخته شده است. نمادی برای دبی که با ساختار بسیار شگرف شما شاهد پرتاب شدن آب تا ۱۴۰ متر بالاتر از سطح خواهید بود و در این بین صدای موسیقی و نورپردازی بسیار زیبا آن را همراهی می‌کند. تعداد چراغ‌های استفاده شده در این فواری، شیوه‌ی نورپردازی و میزان روشنایی آن به قدری زیاد است که از مایل‌‌ها دورتر و حتی در شب‌ها از فضا قابل دیدن خواهد بود! یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در شب‌های محله Downtown انجام دهید، به تماشا نشستن نمایش آب و نور این فواره است.

 

نوای موسیقی ایرانی در بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی

 

 

 فواره دبی

 


۲- دیدار از برج خلیفه


برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع و معماری بسیار زیبایش، بدون هیچ شکی یکی از نمادهای شهری دبی و از نمادهای معماری مدرن در دنیا محسوب می‌شود. البته برای دیدن از این برج تنها به بیرون از آن اکتفا نکنید، یک لابی، چندین رستوران و یک محیط زیبا برای مهمانان و مراجعه کنندگان درست شده تا همه بتوانند از داخل این برج به منظره‌ی زیبای دبی در زیر پایشان نگاه بی‌اندازند.

 

 

 برج خلیفه

 


۳- استراحت در اسپایِ زِن


ماساژ و استراحت در یک اسپایِ لوکس و بسیار عالی، خستگی سفر و استرس‌های مسافرت را از تنتان به دور می‌کند. به همین سبب ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ای برای رفتن به اسپایِ Zen بریزید، یکی از بهترین‌ها در دبی که جدا از سالن‌های عمومی، اسپاهای خصوصی دو نفره نیز دارد که می‌توانید با رزرو آن‌ها و ماساژ دونفره یا تنها، بهترین تجربه‌ی ممکن از یک اسپایِ فوق‌العاده را با خود به خانه ببرید. امکانات این مکان واقعا عالی و کسانی که در آن کار می‌کنند همه از بهترین‌ها هستند.

 

 

 اسپایِ زِن

 


۴- آکاوریوم دبی


یکی از بهترین تفریحات خانوادگی که می‌توانید در محله Downtown تجربه کنید، تماشای آکواریوم و باغ‌وحش زیر آبی دبی در "مرکز خرید دبی" است. این آکواریوم بیش از ۱۰ میلیون لیتر آب و تعداد بی‌شماری آبزیان بعضا نادر را در خود جای داده است. از ماهیان ریز و رنگارنگ تا انواع کوسه. حتی می‌توانید برنامه‌ریزی کرده و با پرداخت هزینه‌ای نسبتا معقول، به همراه مربی به غواصی در آب‌های این آکواریوم بپردازید. البته این تنها ماهیان نیستند که در این دنیای زیبای آبی قابل رویتند، جانوران آبزی بسیار متنوعی همچون عروس دریایی، اسب آبی و موجوداتی از این دست را نیز می‌توان در آکواریوم دبی به تماشا نشستن.

 

گردش در آکواریوم تالار گمشده‌ی دبی ؛ ماجراجویی در سرزمینی افسانه‌ای

 

 

 آکاوریوم دبی

 


۵- کیدزانیا


اگر قرار باشد کوچک‌ترها یک خاطره فوق‌العاده از دبی به خانه ببرند، این خاطره حضور در پارک یا بهتر بگوییم، دنیای جذاب کیدزانیا است. این پارک بازی به نوعی یک شهر مینیاتوری است است که در آن مراکز مختلفی از جمله اداره پلیس، رستوران، آتش‌نشانی، بیمارستان و ... وجود دارد و بچه‌ها وقت ورود به این مکان شغل انتخاب کرده و همراه با بازی به انجام آن شغل مشغول می‌شوند. یک تفریح فوق‌العاده و آموزنده که برای چند ساعتی آن‌ها را از دنیای واقعی بیرون می‌برد.

 

 دبی کیدزانیا؛ پارک بازی کودکان در دنیای بزرگ‌ترها 

 

 

کیدزانیا

 


۶- بازی‌های Brainscape


Brainscape یکی از مراکز عالی این محله است که به ارائه بازی‌های فرار از اتاق می‌پردازد. بازی‌هایی که در آن شما ۶۰ دقیقه فرصت دارید تا پازل‌های مختلف را حل کرده و از اتاق یا محوطه‌ای که برایتان در نظر گرفته شده فرار کنید. این اتاق‌ها تم‌های مختلفی داشته و هر کدام چالش‌های متنوعی را برایتان در نظر دارند. با توجه به تعداد نفرات از دو نفر به بالا که به این مرکز می‌روید، یک بازی مناسب انتخاب کرده و مشغول می‌شوید. بعضی از این بازی‌ها کاملا به صورت خانوادگی قابل انجام هستند.

 

 

 Brainscape

 


۷- صرف شام در رستوران آرمانی/آمال


اگر به دنبال صرف شام در یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های این محله هستید، باید سری به Armani/Amal بزنید. رستورانی متفاوت، در محلی زیبا با نمای شهر که در منویش غذاهای هندی، شرقی و آسیای میانه دارد. این رستوران گران‌قیمت یکی از بهترین‌ها از نظر کیفیت غذا به شمار می‌آید و همانطور که گفتیم، زمان صرف غذا شما می‌توانید فواره دبی را به تماشا بنشینید و منظره‌ی شب‌های این شهر را که با چراغ‌ها رنگارنگ به بهترین شکل ممکن تزیین شده است.

 

برترین رستوران‌های فضای باز دبی با دورنمایی بی‌نظیر از شهر و ساحل

 

 

  رستوران آرمانی

 


۸- پیست یخ دبی


یکی دیگر از نقاط جذاب دبی که می‌توانید تفریح متفاوت خانوادگی را تجربه کنید، پیست یخی دبی است که آن هم در مرکز خرید دبی واقع شده. یک پیست بسیار عالی با امکانات متنوع برای تازه‌کارها و حتی کسانی که تا به حال به روی یخ نرفته‌اند. حتی کودکان زیر ۱۰۰ سانتیمتر هم می‌توانند با تخته‌های کمکی مخصوص اولین قدم‌هایشان را بر روی یخ بگذارند و به آرامی سر بخورند.

 

 

پیست یخ دبی

 


۹- گالری هنری Sconci


چنین محله مدرن و زیبایی بدون چند گالری عالی قابل تصور نیست و در این زمینه نیز Downtown چیزهای زیادی برای عرضه دارد. اما شاید بهترین آن‌ها را بتوان Sconci نامید. کارهای بسیار مهمی از هنرمندان قرن ۱۷ تا معاصر در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود که هر کدامشان می‌توانند دلیلی برای دیدن از یک گالری باشند. البته سالن‌ها و نمایشگاه‌های متفاوتی در این گالری وجود دارند که بعضی‌هایشان به صورت دوره‌ای کارهایی را به نمایش می‌گذارند. کارهایی از ایتالیا تا کشورهای خاور میانه. با توجه به راهنمایان انگلیسی زبان بسیار خوب، شما به راحت می‌توانید به دنبال آثار مورد نظر خود بروید یا اینکه در مورد اثری خاص راهنمایی بطلبید.

 

 

 گالری هنری Sconci

 


۱۰- گشتن در خیابان‌های Downtown


در آخر باید گفت که حتی قدم زدن در این منطقه می‌تواند خود تفریحی متفاوت باشد. Downtown مملو از آسمان‌خراش‌های زیباست، چندین و چند فروشگاه معروف خارج از مراکز خرید در آن خوش می‌درخشد و چند پارک و محوطه زیبا در خود دارد. به هر گوشه‌اش که نگاه کنید چیزی برای دیدن پیدا می‌کنید، پس بدون پیش‌داوری، ساعاتی را در این محله به گشت زدن مشغول شوید تا شاید چیزی چشمتان را گرفت و به این لیست اضافه کردید.

 

 

 خیابان‌های Downtown

۱۷ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران