جشن گرفتن کریسمس در استانبول، خوبی‌ها و بدی‌ها

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جشن گرفتن کریسمس در استانبول، خوبی‌ها و بدی‌ها

ترکیه تا چند قرن پیش، عملا یک کشور مسیحی به شمار می‌آمد، تا اینکه عثمانی‌ها در جنگ با رومیان پیروز شدند و ترکیه به مرور به کشوری مسلمان بدل گشت. اما مسائل اینچنینی باعث نمی‌شود که استانبول از جشن بزرگ سال نوی میلادی و کریسمس جا بماند، در استانبول نیز همچون بسیاری کشورهای دیگر، حال و هوای کریسمس به خوبی در این شهر پا بر جاست. البته این روز در استانبول جشن رسمی به حساب نیامده و تعطیل نیست، اما به هر نقطه از شهر که سر بزنید، از مراکز خرید تا مراکز تفریحی، همه چیز با دکورهای کریسمی و حال و هوای این جشن بزرگ خواهد بود.

قبل از اینکه در پست‌ها بعدی به شما معرفی کنیم در سفر با تور کریسمس استانبول در کجا ساکن شوید و به کدام مراکز خرید بروید یا راهنمایی‌های دیگر ارائه کنیم، اول باید به خوبی‌ها و بدی‌های گذراندن کریسمس در استانبول بپردازیم.

 

۵ دلیل برای اینکه چرا استانبول یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای کریسمس است

 


۱- دکوربندی کریسمسی و حال و هوای برفی


از اواسط دسامبر آرام آرام خیابان‌های استانبول حال و هوای کریمس به خود می‌گیرند. مراکز خرید و فروشگاه‌ها دکوربندی‌های غربی در حال و هوای این جشن را جایگزین چینش معمول خود می‌کنند و در مراکز بزرگ‌تر کاج‌های آذین شده و دکوربندی‌های مخصوص بر سر و روی این مراکز آویزان می‌شود. نه اینکه ترک‌ها تولد حضرت مسیح را جشن بگیرند، بلکه آن‌ها می‌خواهند بخشی از این جشن بزرگ باشند و البته به سلیقه بسیاری از گردشگران غربی که در این ایام به استانبول می‌آیند، رفتار کنند. از طرفی با توجه به زمستان‌های برفی استانبول، می‌توان انتظار شب کریسمسی برفی را نیز داشت.

 

راهنمای گردش زمستانه در استانبول شهر زیبایی‌های بی‌انتها

 

 

 دکوربندی کریسمسی استانبول

 


۲- بدون جار و جنجال معروف کشورهای اروپایی و آمریکایی


اگر چه فروشگاه‌ها و مراکز خرید حال و هوای کریسمسی می‌گیرند، اما همه جای شهر پر نمی‌شود از تبلیغات‌های پیرامون این جشن و شما با هجمه‌ای از انواع آگهی‌ها و پوسترها مواجه نیستید. در واقع فضای کریسمسی به شکلی آرام در شهر وجود دارد بدون اینکه آزاردهنده و در بعضی مواقع تنها برای خالی کردن جیب شما طراحی شده باشد.

 

 

 کریسمس استانبول

 


۳- شهری مشغول به کار


همانطور که گفتیم، کریسمس در استانبول یا به طور کلی ترکیه، یک روز تعطیل محسوب نمی‌شود. شاید در اولین نگاه این مسئله بد به نظر بیاید، اما باید در نظر داشته باشید که به همین واسطه تمام مراکز تفریحی و تاریخی باز هستند. یعنی هم می‌توانید شب در جشن‌های حول محور کریسمس شرکت کنید و تا صبح به پایکوبی مشغول شوید، در عین حال اینکه صبح به دیدن مراکزی همچون ایاصوفیه یا مسجد آبی بروید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 

 

کریسمس استانبول

 


۴- کلیساهایی برای مسیحیان


مذهبیون مسیحی که می‌خواهد دقایقی برای دعا، این روز را در کلیسا صرف کنند نیز هیچ مشکلی در استانبول نخواهند داشت. این شهر چندین کلیسای بسیار خوب در خود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در خیابان استقلال است و به راحتی در دسترس گردشگران قرار دارد.

 

 

 استانبول

 


۵- یک هفته تا آغاز سال نو


اگر چه کریسمس آنقدرها بزرگ جلوه داده نمی‌شود (با اینکه در باطن کاملا همه چیز کریسمسی می‌شود) اما سال نوی میلادی به صورت تمام و کمال در استانبول جشن گرفته می‌شود. هیاهوی زیادی به راه می‌یفتد و تمام کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی تا صبح به جشن مشغول می‌شوند. آتش‌بازی در چند نقطه‌ی استانبول برگزار می‌شود و همه چیز در این روز رویایی و ایده‌آل خواهد بود. پس سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هم کریسمس در استانبول باشید و هم شب سال نوی میلادی.

 

 

 استانبول

 


بدی‌های کریسمس در استانبول


اگر چه به طور کلی زمستان فصل ارزانی سفر به استانبول است، اما با توجه به حجم گردشگرانی که در کریسمس به استانبول می‌آیند، این روزها دیگر نمی‌شود سفر به استانبول را ارزان‌تر از تابستان دانست، بلکه تقریبا همه چیز به همان قیمت‌های ایام تعطیلات باز خواهد گشت. نکته دیگر اینکه، اگر چه همه چیز در استانبول حال و هوای کریسمسی و جذاب می‌گیرد، اما در نهایت به واسطه هوای سرد روزهای زمستانی، بسیاری از تفریحات پرطرفدارف پارک‌های آبی روباز و چیزهایی از این دست در دسترس نخواهد بود. اما در نهایت شما می‌توانید جدا از جشن‌های گفته شده به سراغ مراکز توریستی تاریخی بروید یا اینکه در محیط داخلی اتوبوس‌های دریایی بسفر، کمی از آن‌ لذتی که در تابستان می‌برید را تجربه نمایید.

 

۶ فروشگاه فوق‌العاده در استانبول برای خرید بهترین کفش‌ها

 

 

استانبول

 

۲۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران