راهنمای گردش زمستانه در استانبول شهر زیبایی‌های بی‌انتها

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای گردش زمستانه در استانبول شهر زیبایی‌های بی‌انتها

تقریبا از ماه آذر تا اسفند استانبول روزهای زمستانی خود را تجربه می‌کند. در این سه چهار ماه ندرتا پیش می‌آید که درجه دما از حداکثر ۱۰ درجه بالاتر برود و حتی روزهای آفتابی هم به خاطر سرمای هوا تیره می‌شود. البته این بدان معنا نیست که همه چیز از روال خارج می‌شود، نه اما شرایط متفاوت می‌شود. معمولا مناطق مرکزی مثل نیشانتاشی و بی‌اغلو از جمعیت پر شده و برعکس حاشیه بسفر کم ترددتر می‌شود. زمستان واقعا فصل خوبی برای سفر با تور کریسمس استانبول است زیرا گردشگران کمی در آن وجود داشته و به راحتی می‌توانید از همه جا دیدن کنید.

 

 

در طول زمستان در استانبول چه کنیم؟

 

ماهی بخورید

از اوایل مهر معمولا دوره ماهیگیری شروع می‌شود متنوع ماهی‌ها نسبت به هر زمان دیگری بیشتر می‌شود. منوی غذاهای دریایی رنگین‌تر و به همین نسبت انتخاب شما بالا می‌رود. ما توصیه می‌کنیم که الویت را به Lüfer، که یک ماهی بومی مربوط به بسفر است بدهید.

 

 ۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند 

 

 

Lüfer 

 

 

سالپ یا بوزا بنوشید

این دو نوشیدنی داغ و محبوب ترکی هستند که در دوره عثمانی بسیار رایج بودند. سالپ، یک نوشیدنی گرم از ریشه ارکیده و شیر گرم همراه دارچین تهیه می‌شود که در دوره امپراطوری عثمانی در سراسر کشور و حتی انگلیس و آلمان رواج زیادی داشت که به عنوان جایگزین قهوه از آن استفاده می‌شد. این نوشیدنی بسیار گران بود اما امروزه خیلی شهرت گذشته را نداشته و تنها در برخی از کافه‌ها یافت می‌شود. اما بوزا نوعی نوشیدنی تخمیری از غلاتی همچون گندم، ارزن، بلغور و ... همراه شکر، ماست و بعضی اوقات وانیل تهیه می‌شود. تخمیر این نوشیدنی معمولا ۵ روز طول می‌کشد. شما می‌توانید بوزا و سالپ را بین غرفه‌های خیابانی پیدا کنید. اما معروف‌ترین جای استانبول برای خوردن بوزا Vefa Bozaci واقع در منطقه وفا است. این فروشگاه برای ۱۳۰ سال که بهترین بوزاهای ترکیه را تولید می‌کند.

 

 

 سالپ یا بوزا

 

 

به حمام بروید

بعد از گشت‌زنی در یک روز سرد هیچ چیز نمی‌تواند مثل حمام آب داغ با ماساژورهای حرفه‌ای فوق‌العاده باشد. قدمت حمام کالیچی علی پاشا در محله توپخانه به سال ۱۵۹۰ برمی‌گردد. البته حمام به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است. این حمام زیبا بوده و خدمه بسیار خوبی هم دارد که به خوبی حمام را اداره می‌کنند. قیمت پایه حمام، اسکراب و ماساژ ۲۲۰ لیر برای شما آب می‌خورد. البته چون حمام سالن‌های مجزای زنانه و مردانه ندارد پس ساعات استفاده آن‌ها با هم فرق دارد.

 

 در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید

 

 

آدرس: Kemankes Karamustafa Pasa Mh., Hamam Sk No:1, 34425 istanbul ‎

 

 

حمام کاغال‌اغلو (Cagaloglu Hamami)

این حمام که در سال ۱۷۴۱ ساخته شده یکی از معروف‌ترین حمام‌های ترکی شهر است. قیمت پایه حمام، اسکراب و ماساژ ۵۰ یورو هزینه در بر دارد.

 

 

 Cagaloglu Hamami

 

 

آدرس: Alemdar Mh., Cagaloglu Hamamı Sk No:34, Fatih

 

 

حمام سلیمانیه

این حمام که در کنار مسجد سلیمانیه واقع شده در سال ۱۵۵۷ به دست معمار برجسته سینان ساخته شد. قیمت پکیج سنتی این حمام شامل حمام، اسکراب و ماساژ ۴۰ یورو می‌شود.

 

 

 

 

 

آدرس: Suleymaniye Mh., Mimar Sinan Cd No:20, 34116

 

 

به خرید و بعد سالن تئاتر بروید

یکی از گزینه‌های عالی که می‌تواند شما را از گزند بارش باران و برف در امان نگه دارد گشت و گذار در فروشگاه‌ها و رفتن به سالن‌های سینما است. اکثر این سالن‌های تئاتر و سینما دارای صفحه نمایش Imax 3D هستند که لذت تماشای فیلم را دوچندان می‌کند. در استانبول، بیشتر فیلم‌های خارجی با نسخه اصلی و زیرنویس‌های ترکی به نمایش در می‌آیند. برای خریدهای فوق‌العاده حتما به نیشانتاشی محله مد استانبول که پر از انواع برندهای بین‌المللی و ترکی است بروید، و خریدی استثنایی را تجربه کنید.

 

۶ فروشگاه فوق‌العاده در استانبول برای خرید بهترین کفش‌ها

 

 

 استانبول

 

 

از موزه‌ها دیدن کنید

اگر بعد از تماشای اجرای نمایشی کلاسیک و یا فیلمی به روز آب و هوا بارانی نبود قدم‌زنان برای بازدید یکی از موزه‌های استانبول راهی پیاده‌روها شوید. در بین موزه‌های متنوعی که در سطح شهر وجود دارد ما موزه صنعت Koc Muzesi را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در آن از انواع ماشین‌ها، هواپیماها و قطارهای قدیمی دیدن کنید. حتی در این موزه یک زیر دریایی قدیمی نیز وجود دارد. ما همچنین موزه Santral Istanbul را که شامل بخش‌های هنر معاصر می‌شود، و موزه نظامی، که در آن شما مجموعه‌های بزرگی از آثار نظامی دوران باستان تا حال حاضر را پیدا خواهید کرد، توصیه می‌کنیم.

 

 

 Koc Muzesi

 

 

یا به آکواریوم بروید

آکواریوم استانبول که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده با وسعت ۶ هزار مترمربعی خود در رده یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا قرار دارد. در این آکواریوم بیش از ۱۰ هزار موجود دریایی از جای جای نقاط دنیا گردآوری شده‌اند تا شما بتوانید در یک پیاده‌روی یکی دو ساعته بخش‌های اعظم دنیای آبی زمین را زیر پا بگذارید. اگر بچه‌ها نیز در این سفر همراه شما هستند پس بخش غذا دادن به ماهی‌های حسابی توجه آن‌ها را جلب خواهد کرد.

 

 

 آکواریوم

۱۹ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران