راهنمای کرایه قایق‌های لوکس در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای کرایه قایق‌های لوکس در استانبول

وقتی قرار باشد به شهری سفر کنید که باریکه‌ی آبی آن را به دو بخش کاملا مجزا از هم تقسیم کرده، بدون شک قایق‌سواری از مهم‌ترین فعالیت‌هایتان خواهد بود. با این حال، این تنها تنگه بسفر نیست که جایی مناسب برای قایق‌سواری در آب‌های اطراف استانبول بوده و نقاط زیادی هستند که می‌توانید از طریق آب به آن‌ها مراجعه کنید. قبل از اینکه به مهم‌ترین جاهایی که در سفرتان با تور استانبول می‌توانید با قایق از آن‌ها دیدن نمایید اشاره کنیم، ابتدا مروری کنیم بر چگونگی کرایه سه نوع قایق لوکس مختلف برای ساعت‌ها و اهداف مختلف.
ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این قایق‌ها به همراه یک کاپیتان، یک یا چند خدمه (با توجه به اندازه‌ی آن) که همگی انگلیسی زبان هستند، سرویس چای و قهوه و آب و امکاناتی از این دست در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. شما می‌توانید هر چه می‌خواهید با خود به این قایق‌ها آورده یا اینکه از خدمات دهنده بخواهید تا برایتان امکاناتی که مدنظر دارید را فراهم کند. برای مثال شما می‌توانید روز قبل از حرکت، تقاضای آماده سازی شام یا ناهار بخصوصی را داشته باشید و خدمه آن را برایتان فراهم می‌کنند.

 


قایق تفریحی یات


این قایق‌های لوکس و بزرگ، برای جمع‌های کوچکی در نظر گرفته می‌شود که به یک سفر لاکچری آمده‌اند. قایق‌های ۱۸ متری بسیار راحت که توانایی حمل ۲۰ مسافر را دارند. این قایق‌های زیبا دارای یک محیط سربسته لوکس داخلی هستند و دو عرشه نیز برایشان در نظر گرفته شده که از عرشه بالایی می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه از طبیعت و یا استانبول را مشاهده کنید. عرشه پایینی نیز جایی برای استراحت و آفتاب گرفتن برایتان خواهد بود.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

قایق تفریحی یات

 


در کنار این‌ها امکانات متنوعی از جمله تخته شیرجه، نردبان ورود و خروج به آب، امکانات صوتی و تصویری عالی برای خوشگذرانی در آب و تجهیزات اینچنینی برای این قایق‌ها در نظر گرفته شده است. هزینه یات‌ها برای دو ساعت ۳۱۰ یورو، ۳ ساعت ۴۳۰ یورو و ۴ ساعت ۵۲۰ یورو خواهد بود و اگر بخواهید تمام روز آن را در اختیار داشته باشید باید بر سر قیمت با شرکت توافق کنید. در این قایق‌ها امکان تقاضای سرو ناهار و شام از روز قبل فراهم است و از هر جای استانبول که بخواهید شما را سوار خواهند کرد.

 


قایق‌های تندرو


این قایق‌ها نیز زیبا و چشم نوازند و از بسیاری جهات شبیه به یات هستند، با این تفاوت که کوچک‌تر و سریع‌تر ساخته شده و بیشتر برای جمع‌های ۵-۶ نفره یا حتی زوج‌ها در نظر گرفته می‌شوند. یکی از کمبودهای مهم قایق‌های تندرو نسبت به یات، نداشتن عرشه بالایی است و تنها یک عرشه در جلوی کابین برای این قایق در نظر گرفته شده و محیط داخلی نیز اگر شیک و زیباست، اما کاپیتان را در کنار خود می‌بیند.

 

اقامتی باشکوه در کنار تنگه بسفر را در هتل لوکس Swissotel استانبول تجربه کنید

 

 

قایق‌های تندرو

 


در بقیه موارد همه‌ی چیزهایی که در مورد یات گفته بودیم در مورد این قایق‌های تندرو نیز صدق می‌کند. برای کرایه آن‌ها نیز باید برای دو ساعت ۲۵۰، ۳ ساعت ۳۵۰ یورو و ۴ ساعت ۴۹۰ یورو پرداخت کنید و امکان کرایه برای تمامی روز نیز وجود دارد. این قایق‌ها نیز در همه جای استانبول شما را سوار خواهند کرد.

 


قایق‌های پلتفرم


این قایق‌های بزرگ البته در ظاهر در حد یات لوکس نیست، اما بسیار زیبا بوده امکانات خیلی خوبی را در خود جای داده است. مهم‌تر اینکه اگر در جمع‌های بزرگ تا ۴۰ نفر بخواهید قایقی کرایه کنید، حتما باید به سراغ این شناورهای ۲۵ متری بروید که در تابستان‌ها بسیار پرطرفدار می‌شوند، چون جای مناسبی برای شیرجه در آب دارند و با داشتن یک عرشه بالایی و یک محیط بیرونی، برای تفریح و خوشگذرانی عالی محسوب می‌شوند.

 

 

 قایق‌های پلتفرم

 


البته از این قایق‌ها برای اجرای تورهای تابستانه در آب، یا گشت‌های کوتاه مدت در بسفور هم استفاده می‌کنند و فقط به صورت شخصی اجاره داده نمی‌شود. اما اگر بخواهید آن را به همراه خدمه و کاپیتان در اختیار بگیرید برای ۲ ساعت باید مبلغ ۳۰۰ یورو، ۳ ساعت ۴۲۰ یورو و ۴ ساعت ۵۱۰ یورو بپردازید و امکان اجراه برای تمام روز را هم خواهید داشت. این قایق‌ها هم حتی با اینکه بزرگ هستند اما امکان سوار کردن شما از همه‌ جای استانبول را دارند.

 

استانبول را پیش از تجربه‌ی تفریح‌های دریایی تنگه‌ی بسفر ترک نکنید

 

 

 قایق‌های پلتفرم

 

 

 با این قایق‌ها به کجا برویم؟


اگر به صورت کوتاه مدت به فکر قایق سواری باشید، بسفر و همان اطراف نزدیک به استانبول بهترین گزینه برای شماست. اما در مسافت‌های طولانی‌تر می‌توانید از جزیره پرنس دیدن کنید و یا اینکه به دل دریای مرمره زده و از دیدنی‌های آن بازدید نمایید.

 

۰۹ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران