راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

استانبول شهری فوق‌العاده با قسمت‌های مختلف دیدنی و گردشی است. شما هر قسمت از آن را که بخواهید بگردید می‌توانید روزها مشغول باشید. گردش‌های ۴۸ ساعته معمولا خیلی سریع تمام می‌شوند و از میان نقاط دیدنی مجبورید آن‌هایی که دوست دارید ببینید را انتخاب کنید. اما گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول به شما فرصت گشت و گذار در محلات و بازدید از نقاط تاریخی و دیدنی را می‌دهد. ما در این جا کارهایی که می‌توانید طی دو روز در بخش آسیایی انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

 

 

از کاخ خدیو بازدید کنید

گردش‌تان را با رفتن به کاخ خدیو شروع کنید. کاخ خدیو که به خدیو کسری و یا کاخ چوبوکلو هم شهرت دارد محل اقامت عباس خدیو مصر و سودان بود. در زمان عثمانی این فرد به استانبول می‌آمد و سعی در ایجاد دوستی نزدیک در جهت تضعیف حکومت بریتانیا می‌کرد. در ساخت و طراحی این کاخ از سبک نئوکلاسیک عثمانی و المان‌های رنسانس استفاده شده است. این کاخ حالا شامل باغ‌هایی با رستوران‌ها و کافه‌هاست و خودش هم در بین باغ‌ها قرار گرفته است. شما می‌توانید به این کاخ بروید و در یکی از رستوران‌ها کافه‌ها از غذاهای خوشمزه ترکی و بین‌المللی نوش جان کنید. این کاخ به جز رستوران و کافه میزبان برگزاری جشن‌های عروسی و نامزدی و دیگر رویدادهای رسمی هم هست.

 

 

  کاخ خدیو

 

 

آدرس: Beykoz/istanbul, Turkey

 

 

در تراس تاپاسوما غذا بخورید

تراس تاپاسوما رستورانی زیبا و دوست داشتی است که به عنوان بخشی از هتل Sumahan on The Water از بازدیدکنندگان خود میزبانی می‌کند. بعد از گشت و گذار و قدم‌زنی طولانی اگر احساس گرسنگی کردید به این رستوران بروید و با نمای بسفر و پل زیبای آن به خوردن غذا مشغول شوید و از آب و هوای مطلوب ساحلی لذت ببرید. این رستوران شب‌ها و با روشن شدن چراغ‌های حاشیه بسفور و پل بسفر، و انعکاس آن‌ها در آب نمای زیباتری خواهد داشت. شما می‌توانید بعد از گشت و گذار به این رستوران بروید و با خوردن غذا در پس‌زمینه‌ای آرامش بخش و رویایی روزتان را کامل کنید.

 

 

 تراس تاپاسوما غذا

 

 

آدرس: Cengelkoy Mh., Kuleli Cd No:43, 34684 istanbul, Turkey

تلفن: +90 216 422 80 00

 

 

کاخ بیلربی را کاوش کنید

کاخ بیلربی که امروزه به موزه تبدیل شده یکی از زیباترین کاخ‌های پا برجا از زمان حکومت عثمانی  است. این کاخ بزرگ و باشکوه به دستور سلطان عبدالعزیز بین سال های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در حاشیه دریا ساخته شده است. این قصر بیش از آن که اقامتگاه تابستانی پادشاهان عثمانی باشد، محلی برای اقامت مهمانان خارجی بوده است. از همین رو المان‌ها و لوازم غربی زیادی در قصر به کار رفته که اگر از موزه دیدن کنید متوجه آن‌ها خواهید شد. سلطان عبدالحمید دوم که آخرین سال‌های عمر خود را در حصر خانگی بود در این کاخ اقامت داشت.

 

 

 کاخ بیلربی

 

 

آدرس: Beylerbeyi Mahallesi, Abdullahaga Cd., 34676 uskudar/istanbul, Turkey

 

 

از خانه‌های رنگی کوزگون‌کوک دیدن کنید

این منطقه پر از ساختمان‌ها و معماری‌های مختلف دیدنی است. کوچه پس کوچه‌های جذابی که با خانه‌های ارتدوکس و معماری سبک ارمنی پر شده‌اند و هر کدامشان رنگی منحصر به فرد دارد باعث شده با زیبایی کوچه‌ها دوچندان شود. سراسر این قسمت با کافه‌های مختلف پر شده که بعد از قدم‌زنی بین خانه‌ها می‌توانید به یکی از آن‌ها بروید و چیزی بخورید. در بین فروشگاه‌ها بگردید از سوغاتی‌های ارزان و مجسمه‌های نمادین شهر چیزهایی بخرید.

 

 

 خانه‌های رنگی کوزگون‌کوک

 

 

آدرس: uskudar/istanbul, Turkey

 

 

به سمت بویوک کاملیکا بروید

بویوک کاملیکا بلندترین قسمت شهر و به نوعی بام استانبول است. در هر ساعتی از روز که بروید مناظر پانورای شهر دیدنی و ستودنی است اما از عصر و با نزدیک شدن غروب و صورتی شدن آسمان بر زیبایی آن افزوده می‌گردد. شهر کم کم در چراغ‌های زرین فرو می‌رود و چهره‌ای جدید و دیدنی به خود می‌گیرد. با خودتان کیک و فلاکس ببرید و در حالی که از تماشای منظر زیر پایتان لذت می‌برید اوقاتی آرام و دوست داشتنی را همسرتان سپری کنید.

 

 

  بویوک کاملیکا

 

 

آدرس: Kisikli Mahallesi, camlica Tepesi, 34692 uskudar/istanbul, Turkey

 

 

خانه اپرای سوریا

بلیط‌های این خانه اپرای کوچک بین ۱۵، ۲۵ تا ۳۵ لیر به فروش می‌رسند. این سالن خانه دولتی اپرا و باله استانبول است که در آن رویدادها و اجراهای مختلفی برگذار می‌شود. اما عصرها اجراهای ترکی در آن برگزار می‌شود. البته امروزه این سالن اپرا برخی از کنسرت‌های موسیقی مثل فستیوال موسیقی سالانه استانبول را هم میزبانی می‌کند.

 

 

 خانه اپرای سوریا

 

 

آدرس: Osmanaga Mah., General Asım Gunduz Cd. No:29, 34714 Kadıköy/istanbul, Turkey

۰۵ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران