بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری قشم
بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

قشم بدون هیچ تردیدی یکی زیباترین نقاط کشورمان است، جزیره‌ای که سالانه صدها هزار نفر گردشگران ایرانی و خارجی را به خود می‌بیند و نقاط طبیعی خاصی دارد که در دنیا نمونه‌های زیادی از آنان پیدا نمی‌شود. اگر چه هستند خیلی‌هایی که به واسطه خرید ارزان یا با کیفیت به قشم می‌روند، اما این جزیره چیزهای زیادی برای عرضه دارد، از سواحل زیبا با آب‌های کریستالی تا جنگل‌های مانگرو و بسیاری چیزهای دیگر. با این حال شما می‌توانید حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته و به سراغ اطراف این جزیره رفته و ماجراجویی خود با تور قشم را تکمیل کنید. به همین سبب ما چند مورد از جاهایی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید را برایتان مثال خواهیم زد.

 


۱- جزیره هرمز


این جزیره قرمز یکی از اولین انتخاب‌ها برای سفری یک روزه در آب‌های اطراف قشم محسوب می‌شود. سرزمینی شگرف و دیدنی با سواحلی متفاوت و متعدد که می‌تواند بستری عالی برای گردش‌های کنار دریا و تفریح و استراحت زیر نور آفتاب به حساب بیایند. از منظر بناهای تاریخی، حتما باید از قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز دیدن کنید، یکی از نقاطی که اگر چه یادآور روزهای شوم استعمار است، اما در نهایت بخشی از تاریخ این جزیره محسوب می‌شود. دشت‌های بی‌نظیر جزیره هرمز و دیدن از آهوان آن را به هیچ وجه از یاد نبرید. مردم مهربان این جزیره رفتار فوق‌العاده‌ای با این حیوانات دارند و به همین واسطه آن‌ها در صلح و امنیت به چرا در دشت‌های هرمز مشغولند.

 

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

 

 

جزیره هرمز

 


۲- جزیره هنگام


هنگام تنها ۵۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و مردمی که در روستاهای جدا از هم در این جزیره زندگی می‌کنند، اکثرا به صیادی مشغولند. مهم‌ترین دیدنی این جزیره بدون هیچ شکی سواحل مرجانی آن است. جایی که جدا از زیبایی‌های بصری بی‌نظیر، مامنی برای موجود دریایی بسیار است که حتی از بالای صخره‌ها نیز قابل رویت هستند. دیدن دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های بزرگ، ماهی‌های رنگارنگ و بسیاری موجودات دیگر به شما این حس را می‌دهد که در یک آکواریوم طبیعی بسیار بزرگ قرار دارید. یکی دیگر از جاهایی که در هنگام باید به دیدنش روید، تنها پارک کروکودیل کشور با نام نوپگ است که مزرعه‌ای برای پرورش این موجود به حساب می‌آید.

 

 

جزیره هنگام

 


۳- جزایر ناز


جزایر ناز در فاصله‌ی کمی از ساحل جنوب شرقی قرار گرفته و شامل سه جزیره کوچک اما بسیار جذاب است که به خاطر حالت خاص قرار گیری و عمق آب در اطراف آن‌ها، پدیده‌ای جالب و فوق‌العاده را پدید آورده و شما در ساعاتی خاص می‌توانید حدود یک کیلومتر در قلب خلیج فارس روی آب راه بروید! جدا از این مورد، اگر اهل تفریحات آبی هستید، جزایر ناز یکی از بهترین نقاط برای شما خواهد بود. انواع فعالیت‌ها در آن تدارک دیده شده است که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

 

هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در جزیره زیبای قشم انجام دهید

 

 

جزایر ناز

 


چطور به دیدن این نقاط زیبا برویم؟


برای هر کدام از نقاط باید از اسکله‌ای متفاوت اقدام کنید تا بتوانید به دیدنشان بروید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از جزیره هرمز دیدن کنید، باید از طریق اسکله شهید ذاکری قایق کرایه کنید و به دیدن آن بروید. برای دیدن جزیره هنگام اما اسکله شیب دراز جایی است که باید در آن قایق کرایه کنید و حدودا ۳۰ دقیقه برای رسیدن به آن جزیره در راه خواهید بود. جزایر ناز به قشم خیلی نزدیکند و باید از ساحل دهکده سوزا برای رفتن به آن‌جا اقدام کنید.

 

 

قشم

 


چه زمانی برای دیدن این جزایر مناسب است؟


اگر چه در خود قشم امکانات زیادی وجود دارد که دیگر در زمان اوج گرما هم خیلی سختی نخواهید کشید، اما برای دیدن زیبایی‌های جزایر اطراف قشم بهتر است فصول خنک‌تر از جمله پاییز و زمستان یا حتی اوایل بهار را برای رفتن انتخاب کنید. در تابستان به خاطر گرمای هوا، رفتن به این نقاط سخت و اذیت کننده خواهد بود.

 

 

قشم

۰۶ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران