۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید

مدت زیادی تا کریسمس نمانده است و اگر می‌خواهید کریسمس در سفر به کشوری خارجی باشید، از همین حالا باید برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنید. احتمالا با خود فکر می‌کنید که دبی، کشورهای اروپایی یا نهایتا ترکیه بهترین مقاصد برای جشن گرفتن کریسمس هستند، یا حتی ممکن است فکر کنید کشورهایی همچون تایلند با توجه به حجم مسافرین مسیحی‌شان، جشن‌هایی بزرگ برپا می‌کنند. اما درست همین کنار دست شما، ارمنستان، یکی از بهترین مقاصد برای جشن گرفتن کریسمس خواهد بود.
جایی که جشن آن چندین روز به طول می‌انجامد، تمام شهرها چراغانی می‌شود و مهم‌تر اینکه تور ارمنستان به مراتب هزینه‌ی کم‌تری برایتان خواهد داشت تا بسیاری مقاصد گردشگری دیگر. اگر هنوز قانع نشدید، ما ۵ دلیل مهم به شما یادآوری می‌کنیم که گذراندن کریسمس در ارمنستان، یک تصمیم عالی برای شما خواهد بود.

 


۱- سفره‌های جذاب و مملو از غذاهای گوناگون


تمام خانواده‌های ارمنی در شب ۳۱ دسامبر بهترین و تا جای ممکن بیشترین میزان ممکن از مواد اولیه را تهیه می‌کنند تا خود را برای برپایی یک میز عالی و رنگارنگ آماده کنند. اگر به خانه یک ارمنی در شب کریسمس دعوت شوید، یکی از بهترین روزهای خود را سپری خواهید کرد، البته مردم این سرزمین آنقدر مهمان نوازند که همه را به خانه‌هایشان مهمان می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های ارمنی نیز در این شب برای مسافران میزهای بزرگ با غذاهای محلی می‌چینند تا همه چیز برای جشن گرفتن این شب خاطره انگیز آماده باشد.

 

۸ فستیوال جذاب و ویژه که هرساله در ارمنستان برگزار می‌شوند

 

 

 غذای ارمنی

 


۲- برفِ هر ساله


به خاطر موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، کریسمس اغلب سال‌ها در ارمنستان برفی است. وقتی ساعت ۱۲ شب می‌شود و ناقوس‌ها به صدا در می‌آید، از پنجره که به بیرون نگاه کنید همه در خیابان‌ها و کوچه‌های سفید پوش به بیرون می‌ریزند تا در نمایی زیبا به جشن گرفتن مشغول شوند. شهر که با چراغانی و درختان کریسمس بزرگ آذین شده، در سفیدپوشی آخرین روز ماه دسامبر، کریسمس را جشن می‌گیرد.

 

 

 کریسمس در ارمنستان

 


۳- جشن‌های بی‌پایان


وقتی صدای ناقوس‌ها در شهر به پا شد و همه‌ی اهل خانواده به هم تبریک گفتند، سن بالاها در خانه مانده تلوزیون تماشا می‌کنند و جوان‌ترها به خیابان می‌آیند تا جشن خود را آغاز کنند. دختر و پسر در خیابان‌ها حاضر می‌شوند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. چراغانی کریسمس تا خود صبح روشن می‌ماند و همه‌ی کسانی که با بهترین لباس‌هایشان پا به خیابان گذاشته‌اند پا به پای هم شب را تا سحر در خیابان می‌مانند. البته این تنها شبی نیست که در ارمنستان جشن بر پا می‌شود و تا چهارم ، هر شب در این کشور اوضاع به همین ترتیب است، البته بیشتر جشن‌ها به محیط‌های سر پوشیده می‌رفت تا به وسط خیابان.

 

گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان

 

 

 ارمنستان

 


۴- اسکی کنید


اگر به ایروان رفته‌اید تا کریسمس را در این شهر زیبا سر کنید، در نظر بگیرید که برای اسکی کردن در Tsakhkadzor تنها چند دقیقه‌ای باید با ماشین مسافتی را طی کنید. در واقع شما با جشن گرفتن کریسمس و اسکی در پیستی زیبا و اقامت در هتلی فوق‌العاده می‌توانید شمایلی از سفر به سوییس را در کشوری بسیار کم‌هزینه‌تر و نزدیک‌تر سر کنید که برای رفت و آمد به آن نیز دردسر کم‌تری خواهید داشت. با توجه به موضوع بارش برف که پیش‌تر عرض کردیم، در زمان کریسمس، این پیست و البته اقامتگاه کنارش کاملا در خدمت مسافرین خواهد بود.

 

 

 اسکی در ایروان

 


۵- مردم مهمان‌نواز


مردم ارمنستان شما را با آغوش باز به جشن‌های خود دعوت می‌کنند، از شما پذیرایی می‌کنند و با رویی گشاده با شما به پایکوبی مشغول می‌شوند. جدا از این که این مردم به طور کلی مهمان‌نواز هستند، در ایام کریسمس مهربانی و مهمان‌نوازی‌شان چند برابر می‌شود. به همین خاطر می‌توانید بر روی یک تجربه عالی در ارمنستان، به هنگام کریسمس حساب باز کنید.

 

بهترین صبحانه‌های ارمنستان را در کجا بخوریم؟

 

 

ارمنستان

 


در مجموع سفر با تور ارمنستان در هنگام کریسمس یعنی جشن‌های بی‌پایان، قدم زدن در زیر چراغانی‌های زیبا، دیدن درختان بزرگی که به زیبایی آراسته شده‌اند، نوشیدن در کنار دوستان و مردمی مهمان‌نواز و البته خوردن غذاهای خوشمزه ارمنی.

 

۲۱ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران