گردش در آکواریوم تالار گمشده‌ی دبی ؛ ماجراجویی در سرزمینی افسانه‌ای

جاذبه‌های گردشگری دبی
گردش در آکواریوم تالار گمشده‌ی دبی ؛ ماجراجویی در سرزمینی افسانه‌ای

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید که بهترین امکانات تفریحی و سرگرمی دنیا مثل سالن‌های بازی، مراکز خرید و تفریحات ساحلی متنوعی را ارائه می‌دهد که دیدن آن‌ها به سفرتان با تور دبی جلوه‌ای متفاوت می‌بخشد.این شهر در کنار پارک‌های آبی متفاوتی که در خود دارد، دارای چند آکواریوم معروف نیز هست که آکواریوم تالار گمشده (Lost Chambers) یکی از جذاب‌ترین آن‌هاست. جایی که با تم شهر افسانه‌ای آتلانتیس ساخته شده و در جزیره‌ی مصنوعی نخل، شما را نه تنها برای تماشای یک آکواریوم زیبا فرا می‌خواند، بلکه یک ماجراجویی خاص در سرزمینی افسانه‌ای نیز محسوب می‌شود.

 


ماجراجویی در آکوایوم تالار گمشده


آکواریوم تالار گمشده با داشتن بیش از ۶۵ هزار گونه‌ی مختلف دریایی در ۲۰ بخش کاملا مجزا از هم، دنیایی جذاب از زندگی زیر آب را پیش چشمانتان به نمایش می‌گذارد. این مکان بر خلاف دیگر آکواریوم‌هایی که ممکن است از آن‌ها دیدن کرده باشید، نه تنها نمایشی بی‌روح از این موجودات زیبا است، بلکه سعی دارد تا تجربه‌ای واقعی از تماس شما با این دنیای خارق‌العاده را جاری سازد.

 

 

آکوایوم تالار گمشده

 


مجموعه‌ی آکواریوم تالار گمشده دارای سازه‌های مجزایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از همه‌ی آن‌ها دیدن کنند. از مسائل پشت پرده در نگهداری حیوانات تا بیمارستانی برای بهبود ماهی‌های مریض احوال، همه چیز برای دیدن مهیاست و جدا از تماشا هم خود هم کودکانتان می‌توانند چیزهای بسیاری از این دنیای متفاوت یاد بگیرند. از سنین مختلف گفتیم، یکی از نکات بسیار عالی در مورد تالار گمشده، فعالیت‌های متفاوتی است که برای سنین مختلف در نظر گرفته و همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در ساعات حضور در آن، لذت کافی ببرند.

 

 

آکوایوم تالار گمشده

 


اما سوال اینجاست که دقیقا چه کارهایی می‌توانید در این آکواریوم انجام دهید و چه موجودی در آن زندگی می‌کنند؟

 


تور ماهی‌ها


تور ماهی یکی از مفرح‌ترین کارهایی است که می‌توانید در آکواریوم تالار گمشده انجام دهید. این تور هر ساعت یک بار از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر انجام می‌شود ویک ساعت به طول می‌انجامد. در این گردش دست اندرکاران شما را به تماشای محل‌هایی که ماهیان قبل از ورود به آکواریوم در آن نگهداری می‌شوند می‌بیرند، به دیدن بیمارستان ماهی‌ها می‌روید، از برنامه‌ی غذادهی به ماهی‌ها آگاه می‌شود و بخش‌های آموزشی مرکز نیز به شما نشان داده می‌شود. برای شرکت در این تور باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

 

 

 آکوایوم تالار گمشده

 


Ambassador Lagoon


این برکه مصنوعی یکی از ۱۰ آکوریوم رو باز بزرگ دنیا به حساب می‌آید که ۱۱ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. با ده متر عمق یکی از زیباترین نقاطی است که می‌توانید به دیدنش بروید تا بتوانید از زاویه‌ای متفاوت به تماشای ماهی‌ها بنشینید. یکی از فرصت‌های جذابی که برای بازدیدکنندگان از این مکان مهیا می‌شود، تماشای دست‌اندرکاران و نگهدارندگان این مکان است که شما را با جزییات پشت پرده نگهداری از این مکان و آبزیان آشنا می‌کنند.

 

 

آکوایوم تالار گمشده

 


غواصی


تا به حال به این فکر کرده‌اید که غواصی در شهر آتلانتیس چقدر می‌تواندن جذاب باشد؟ اگر چه غواصی در این آکواریوم آنقدر رویایی نیست، اما با توجه به تم جذاب و دکور بندی فوق‌العاده‌ زیبایی که دارد، غواصی در آن لذت بخش خواهد بود. مخصوصا اینکه شما در کنار موجودات آبی جذابی همچون انواع ماهی‌ها، کوسه‌ها و بسیاری موجودات دیگر خواهید بود و می‌توانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک این زیبایی‌ را دیده و لمس کنید. مرکز غواصی آکواریوم تالار گمشده یک آموزش کوچک برایتان برگزار کرده و سپس شما را همراه با مربی به داخل آب می‌فرستند.

 

 

 آکوایوم تالار گمشده

 


یوگا در زیر آب


در روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته، از ساعت ۸ تا ۹ صبح قبل از بازگشایی رسمی، با پرداخت ۱۲۰ درهم، آن‌هایی که به دنبال یک جلسه یوگای خاص در محیط آکواریوم هستند، می‌توانند در تالار گمشده این مهم را به انجام رسانند. بلیط‌های خریداری شده شامل تمام هزینه‌های ورود، یوگای هاتا و آموزش اولیه می‌شود، اما برای بلیط حداقل باید از ۳ روز جلوتر آن را پیش خرید کنید.

 

 

 آکوایوم تالار گمشده

 


کشف رازهای آتلانتیس


یکی از فعالیت‌های معروف و جذاب که بیشتر به درد سن پایین‌ها می‌خورد، شرکت در بازی کشف رازدهای آتلانیست است که در آن باید به بخش‌های مختلف آکواریوم رفت و چیزهای مخفی از دنیای آتلانتیس را شناخت. در این مراحل شما با داستان آتلانتیس آشنا می‌شوید و به همین نحو دیدار شما از آکورایوم نیز لذت متفاوتی خواهد داشت.

 

 

 آکوایوم تالار گمشده

 


قیمت بلیط

این آکواریوم به جز برای یوگایی که گفته شد، برای عموم در تمام روزها حتی اعیاد، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز خواهد بود.بلیط آن برای مسافرین بالای ۱۲ سال ۱۰۰ درهم، برای ۳ تا ۱۱ سال ۷۰ درهم و برای خردسالان رایگان خواهد بود. البته این قیمت برای افراد محلی کم‌تر است.

 

 

آکوایوم تالار گمشده

۲۰ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران