۶ رستوران ویژه ایروان که می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌ها را در آنها نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۶ رستوران ویژه ایروان که می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌ها را در آنها نوش جان کنید

ایروان یکی از شهرهای دوست داشتنی جهان که می‌شود ارزان به آن سفر کرد، یکی از شهرهایی که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری کم ندارد، به علت دراختیار داشتن هتل‌ها و رستوران‌های مناسب سالانه از هزاران هزار توریست به بهترین صورت ممکن پذیرایی می‌کند. شهری پر از رسم‌ها و غذاهای سنتی. در سفرتان با تور ارمنستان به این شهر اگر به فکر خوردن بهترین دلمه‌های عمرتان هستید همراه ما باشید تا ۶ رستوران ویژه‌ی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. رستوران‌هایی که انواع دلمه‌های برگ‌مو، کلم و بادمجان را به بهترین صورت طبخ و با چاشنی‌های فوق‌العاده مانند سرکه سیب و انگور سرو می‌کنند.

 


۱- Dolmama


همانطور که از اسم این رستوران برمی‌آید یکی از ویژه‌ترین مکان‌های ایروان است که در آن می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌های این شهر را نوش جان کنید. چرا که منوی غذایش پر شده است از انواع و اقسام دلمه‌ها. دلمه‌هایی که با قیمت‌های ارزان و مناسب سرو می‌شوند. دلمه‌هایی که سرکه‌ی سیب ترش چاشنی آنها است. دلمه‌هایی که ته مزه‌شان اندکی تند هستند و همین است که برای همیشه طعم‌شان زیر زبان می‌ماند. درهای این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب به روی مشتریانش باز است و با بهترین دلمه‌ها از آنها پذیرایی می‌کند.

 

 بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای اصیل و سنتی ارمنی 

 

 

 Dolmama

 


نشانی: خیابان پوشکین ۱۰

 


۲- Pandok Yerevan


یک رستوران سنتی عالی در قلب ایروان که با رفتن به آن می‌توانید بروید به حال و هوای گذشته‌ی این شهر. رستورانی که از بلندگوهایش صدای موسیقی سنتی ارمنستانی شنیده می‌شود و پیشخدمت‌هایش لباس‌های محلی به تن دارند. رستورانی که همه روزه درهایش از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب به روی مشتریانش باز است و از آنها با غذاهای سنتی ارمنستانی پذیرایی می‎کند. در منوی این رستوران می‌توانید چهار مدل دلمه ببینید و سفارش بدهید. دلمه‌هایی که با سیر طعم‌دار می‌شوند و بسیار مورد استقبال گردشگران هستند.

 

 

 Pandok Yerevan

 


نشانی: خیابان موسس خورناتسی

 


۳- Karas national food


یک رستوران زنجیره‌ای در ایروان که بیشتر غذاهای ساندویچی و فست‌فودی سرو می‌کند اما دلمه نیز جزو غذاهای ویژه آن است. رستورانی که از ۷ صبح تا ۱۲ شب درهایش به روی مشتریانش باز است و پیک بیرون بر نیز دارد. این رستوران یکی از رستوران‌های ارزان قیمت ایروان به حساب می‌آید و از این رو در میان بک‌پکرها و کسانیکه در یک سفر کم هزینه به ایروان رفته‌اند بسیار پرطرفدار است.

 

 ۵ کافه رستوران معروف ایروان که بهترین دسرهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید

 

 

 Karas national food

 


نشانی: خیابان ماشتوتس ۲۰

 


۴- Old Erivan


یک رستوران سنتی که دکورش نیز سنتی می‌باشد و بهترین دلمه‌های گوشت ایروان را طبخ می‌کند. رستورانی که همه روزه درهایش از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب به روی مشتریانش باز است و از آنها پذیرایی می‌کند. در سفرتان به ایروان اگر گشت و گذارهایتان طول کشید و در ساعات پایانی شب خواستید به یک رستوران مطمئن بروید که بهترین دلمه‌ها را نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم به این رستوران تشریف ببرید.

 

 

 Old Erivan

 


نشانی: خیابان نورترن ۲

 


۵- Anoush restaurant


یک رستوران شیک و لاکچری واقع شده در هتل ریپابلیکا. رستورانی که همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب درهایش به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. رستورانی که انواع دلمه‌ها با گوشت‌های مختلف را می‌توانید در آن سفارش بدهید و نوش جان کنید. دلمه‌‌هایی که به جای روغن، موادش در کره‌های محلی خوشبو تفت داده می‌شوند. از همین رو دلمه‌های این رستوران عطر و طعم خاصی نسبت به دلمه‌های دیگر رستوران‌های ایروان دارند.

 

 

 Anoush restaurant

 


نشانی: خیابان آمریان ۱/۷

 


۶- Hin Zangezur tavern


این رستوران یک مکان ویژه است که در آن می‌توانید انواع دلمه‌ها را در یک بشقاب سفارش بدهید و نوش جان کنید. دلمه‌هایی درست شده از گوشت‌های مختلف، پیچیده شده در برگ مو یا کلم. دلمه‌هایی که مزه‌های فوق‌العاده دارند. چرا که چاشنی‌شان سرکه‌های ترکیبی ویژه است. درهای این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند.

 

 ۷ رستوران ارزان و مقرون به صرفه در ایروان شهر کلیساهای تاریخی

 

 

 Hin Zangezur tavern

 


نشانی: خیابان ماشتوک ۳

۰۳ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران