بهترین تم پارک‌های پکن برای گردش با بچه‌ها

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین تم پارک‌های پکن برای گردش با بچه‌ها

همیشه در مورد پکن از پیشرفت ساخت و ساز و قسمت‌ها مدرن آن، خیابان‌های مخصوص غذا، رستوران‌های متنوع، مراکز خرید، موزه‌ها و مناطق تاریخی آن گفتیم اما این بدان معنا نیست که این شهر در تور چین خالی از نقاط گردشی جذاب و متنوع است. در ضمن شما می‌توانید با بردن کودکان به پارک‌ها و مراکز تفریحی مثل تم پارک‌ها لحظات خانوادگی جذابی را تجربه کنید. در بین بهترین پارک‌های پکن سری می‌زنیم به بهترین تم پارک‌های این شهر پس با ما همراه باشید.

 

 

بهترین سواری‌ها: Happy Valley

 

 

Happy Valley

 

 

هپلی ولی، بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک‌های تفریحی پکن است که بیش از ۴۰ سواری در سراسر هفت منطقه اصلی مانند Shangri-La، Ant Kingdom و Atlantis را ارائه می‌دهد. با این که در این پارک میکی موس و دوستانش حضور ندارند اما می‌توانید رویکردی از دیزنی‌لند را حس کنید. دلیل اصلی‌ای که بازدیدکنندگان را به پارک می‌کشاند سواری‌های هیجان‌انگیز با سرعت بالا و پیچ‌های هیجان‌انگیز آن‌هاست. اگر مدت زیادی در صف ماندید ناامید نشوید زیرا جمعیت بالاست و معمولا  صف‌های بازی‌ها طولانی می‌شوند. برای افرادی که خیلی از شلوغی خوششان نمی‌آید و یا بچه کوچک همراه دارند نقاطی مانند نقاشی بر روی صورت کودکان، گشت و گذار در پارک‌های دو نفره دنج و برخی نقاط این چنینی دیگر وجود دارد که می‌توان در آن‌ها از شلوغی پارک دور ماند. سعی کنید از همان ابتدا برنامه‌ای مشخص در نظر بگیرید تا بتوانید از وقت‌تان بهترین استفاده را ببرید زیرا پارک بزرگ است و برخی از بازی‌ها فقط تا ساعات مشخصی فعال هستند.

بهترین سواری: اگر بخواهید هیجان‌انگیزترین سواری پارک را امتحان کنید باید سوار Apollo Wheel که نه تنها شما را در حول محوری دایره‌ای می‌چرخاند بلکه همزمان مانند آونگ به طرفین پرتاب‌تان هم می‌کند.

آدرس: Xiaowujibei Road, Dongsihuan, Chaoyang District, Beijing 100023, China

 

 

بهترین پارک برای صف‌های کوتاه: Shijingshan

 

 

بهترین پارک برای صف‌های کوتاه: Shijingshan

 

 

اگر برای شما به هر دلیلی ایستادن در صف‌های طولانی دشوار است می‌توانید به شیجینگشان بروید. با این همه مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید اینست که بسیاری از سواری‌ها تا مردم جمع نشوند حرکت نخواهد کرد. در این پارک سواری‌های دو نفره هم وجود دارد اما در مقام مقایسه هیچ چیزی اینجا نظیر هپی ولی نیست. برخی از بازی‌ها برای بزرگسالان جذابیت خاصی ندارند اما برخی دیگر هیجان بیشتری برای عاشقان آدرنالین ارائه می‌دهند. پس اگر به دنبال هیجان بودید حتما سوار کاروسل و دادجمز شوید. بیشتر می‌توان گفت این پارک برای نوجوانان و بچه‌ها و گشت و گذاری خانوادگی مناسب است نه بیشتر.

بهترین: عنوان بهترین سواری در این پارک هم می‌رسد به شنژو کاستر که با سرعتی معادل ۹۰ کیلومتر در ساعت در مسیری ۸۸۸ متری حرکت می‌کند در حالی که پایایتان در هوا آویزان است.

آدرس: Bajiao East Street, Shijingshan District, Beijing 100000, China

 

 

 

مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند

 

 

بهترین بازی‌های آبی: Happy Magic Water Cube

 

 

Happy Magic Water Cube

 

 

اگر علاقه‌مند به بازی‌های آبی هستید به بزرگ‌ترین پارک آبی پکن یعنی هپی مجیک واتر کوب بروید. بر خلاق هپی دلی در این پارک خبری از صفوف طولانی نیست و بیشتر بازی‌ها به طوری ملموس به استخرها و سواحل پیش ساخته بتونی تقسیم می‌شوند. بنابراین خیلی شرایط طوری نیست که کسی منتظر در صف بماند. ابتدا به رودخانه آرام و استخرهای کوچک‌تر بروید و بعد کم کم هیجان روزتان را بالا ببرید. از ویژگی‌های برجسته این پارک می‌توان به تورنادوی بزرگ، جایی که از قیف بزرگ شیپوری لیز می‌خورید و از تونلی عمودی به پایین می‌افتید اشاره کرد. بر خلاف فضای مدرن پکن شما می‌توانید چند ساعتی را از هرج و مرج روزمره خلاص شوید و حسی شبیه به یودن در تایلند را در این پارک تجربه کنید. البته توجه دارید که چنین روز هیجان‌انگیزی هزینه‌های خاص خودش را هم دارد پس برای ماجراجویی خانوادگی‌تان آماده باشید.

بهترین سواری: بی‌شک اختاپوس ریسر، وسیله‌ای به شکل اختاپول با ۸ مسیر بازی از بهترین سواری‌های پارک محسوب می‌شود.

آدرس:  No.11 Tianchen East Road, Chaoyang District, Beijing, China

 

 

بهترین تفریح مقرون به صرفه: Crab Island

 

 

crab-island-beijing

 

 

جزیره خرچنگ یکی از نقاط تفریحی مشهور و محبوب پکن است که مجموعه‌ای ماجراجویی‌های دوست داشتنی را ارائه می‌دهد. اما یک پارک تفریحی با ۱۷ وسیله بازی هم در آن وجود دارد که بازی‌هایی مثل کشتی دزدان دریایی، بازهای مخصوص کودکان و گزینه‌های هیجانی‌تر برای بزرگسالان مانند کاستر ۸۸۰ متری و سفینه مرگ را ارائه می‌دهد. معمولا در زمان تعطیلی این پارک تفریحی پر از بچه‌های قد و نیم‌قد می‌شود. انتظار می‌رود جزیره خرچنگ به راحتی کسالت و خستگی ناشی از سفر را به کل از تن و ذهنتان بیرون بکشد.

بهترین سواری: صندلی‌های پرنده شاید خیلی هیجان‌انگیز به نظر نرسند اما وقتی سرعت می‌گیرند و بالا می‌روند اعصاب شما را به بازی می‌گیرند. هیجان زده شدید؟ جیغ بکشید!

آدرس: 1 Xiedao Rd, Chaoyang Qu, Beijing Shi, China, 100018

۱۰ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران

keyhan

لطفا این مقاله را هم بخوانید با تشکر