کایت سورفینگ در تایلند، کجا و چطور این ورزش را انجام دهیم؟

جاذبه‌های گردشگری تایلند
کایت سورفینگ در تایلند، کجا و چطور این ورزش را انجام دهیم؟

کایت سورفینگ در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی بدل شده که در شهرهای گردشگرپذیر ساحلی، بسیار پرطرفدار است. یک ورزش بسیار مفرح و هیجان انگیز که در تمام مقاصد گردشگری ساحلی تایلند امکانات کاملی برای انجامش آماده شده است. در این فعالیت جذاب شما سوار بر تخته‌های مخصوصی می‌شودی و به وسیله یک کایت مخصوص و سرعت باد به جلو رانده شده بر روی آب سواری می‌کنید.
انجام این ورزش نیاز به تجهیزاتی دارد که در نقاط مختلف تایلند همانطور که گفته شد قابل کرایه کردن است. برای انجامش کافی‌ست یک آمادگی بدنی حداقلی داشته باشید و همچنین ساعاتی را برای آموزش و انجام فعالیت در سفر با تور تایلند خالی کنید. در ادامه‌ی این پست به شما می‌گوییم که چطور آموزش ببینید، چقدر هزینه کنید و در نهایت کجا این ورزش را انجام دهید.

 


چرا تایلند جایی عالی برای کایت‌ سورفینگ به حساب می‌آید؟


تایلند چندین و چند مقصد گردشی ساحلی دارد که هر کدامشان از دیگری قشنگ‌تر هستند. سواحل زیبا، آب‌ها درخشان، امکانات خوب و آب و هوایی معرکه از چیزهایی هستند که برای یک کایت‌ سورفینگ عالی مورد نیازند. در تایلند شما علاوه بر این‌ها، نمایی زیبا از طبیعت مناطق مختلف این کشور را نیز خواهید داشت و از همه مهم‌تر باید در نظر بگیرید که انجام این ورزش در تایلند، از همه جای دنیا ارزان‌تر تمام خواهد شد.

 

معرفی برترین تورهای یک روزه‌ی قایق‌سواری در تایلند

 

 

 کایت‌ سورفینگ

 


کجا و کی برای کایت سورفینگ در تایلند مناسب است؟


قبلا این پوکت بود که برای اولین بار اقدام به برپایی امکانات این ورزش کرد و به سرعت به محبوبیتی جهانی دست پیدا نمود. بعد از آن آرام آرام این ورزش به دیگر مقاصد گردشگری تایلند نیز کشده شد. کرابی، ساموئی و کو چانگ با سواحل زیبایشان به پوکت اضافه شدند تا بهترین تجربه کایت سورفینگ را با قیمتی مناسب برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم کنند.
البته باید در نظر داشته باشید که زمان انتخابی شما برای سفر، به اینکه در کجا این ورزش را انجام دهید خیلی ربط دارد. برای مثال پنانگ، کرابی و ساموئی برای کایت سورفینگ در ماه‌های نوامبر تا مارس عالی هستند، اما اگر بخواهید ماه‌های مارس تا جون را به انجام این ورزش در سواحل تایلند اختصاص دهید، بهتر است به هائو هین یا پانبوری بروید.

 

 

کایت‌ سورفینگ

 


خود پوکت دو فصل پر باران و کم باران دارد که فصل کم باران که ماه‌های آوریل تا اکتبر را شامل می‌شود، بهترین فرصت برای کایت سورفینگ در مرکز این ورزش در تایلند است. البته باید در نظر بگیرید که این بازه زمانی، شلوغ‌ترین روزهای پوکت نیز به حساب می‌آید.

 


آموزش‌های لازم برای این ورزش


چندین و چند مرکز بین‌المللی کایت سورفینگ در تایلند وجود دارد که خیلی‌هایشان در کشورهای مختلفی فعالیت می‌کنند. این مراکز را به راحتی می‌توان در پوکت، پاتایا، کرابی، هائو هین یا پانبوری پیدا کرد. آموزش این ورزش برای آماتورهایی که هیچ تجربه‌ای در این خصوص ندارند، حالت‌های مختلفی خواهد داشت.
ایده‌آل‌ترین حالت، آموزش سه روزه پاره وقت است که در آن شما فرصت کافی برای یادگیری بسیاری امور پایه را خواهید داشت و سپس با گرفتن مدرک آماتور، می‌توانید در هر کجای دنیا به انجام این ورزش بپردازید. با این حال نگران زمان سفر خود نباشید، آموزش‌ها یک روزه و دو روزه برای آماتورها نیز وجود دارد که شما را برای چند ساعت آماده لذت بردن از این ورزش در آب‌های درخشان تایلند خواهد کرد. اگر هم که حرفه‌ای این کار هستید یا قبلا دوره‌های آماتور را گذرانده‌اید، دوره‌ای حرفه‌ای یا کلاس‌های ۹ ساعته را برای یادگیری هر چه بیشتر این ورزش اختصاص دهید.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

 کایت‌ سورفینگ

 


هزینه‌هایی که برای انجام این کار باید پرداخت کنید


دوره‌های یک روزه برای تازه‌کاران ۴ هزار بات هزینه در پی دارد اما برای دوره‌های سه روزه باید ۱۱ هزار بات پرداخت کنید. کلاس‌های سریع و کاملا خصوصی یک روزه نیز وجود دارد که آن‌ها برایتان ۸ هزار بات خرج بر خواهد داشت.

 

 

کایت‌ سورفینگ

 


کرایه تجهیزات بسته به مدل و جایی که در آن هستید بسیار متغیر خواهد بود، اما در کنار هزینه کلاس عموما برای ساعتی تجهیزات در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید این ورزش را در آب به انجام برسانید.

۲۰ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 31 تیر 1400)

نظرات کاربران