هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

جاذبه‌های گردشگری هند
هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

هر بخش از هند چیزهای زیادی برای عرضه دارد و باعث می‌شود سفر با تور هند به این کشور پهناور بسیار جذاب باشد. اما سفر به هر منطقه در زمان فستیوال‌ها جذابیتی دو چندان دارد، مخصوصا اگر فستیوال مورد نظر حول محور موسیقی جریان داشته باشد. مراسمات بزرگی در حوضه‌های مختلف موسیقی در هند برگزار می‌شود که سعی کرده‌ایم تا جای ممکن برترین‌ها را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 


فستیوال Sunburn Vagator در گوا


شلوغ‌ترین و البته محبوب‌ترین فستیوال بین‌المللی موسیقی در هند که در بهترین سواحل گوا برگزار می‌شود و شامل جشن‌ها و کنسرت‌های باشکوه و بزرگی‌ست که بلیط‌هایش ساعتی بعد از بازگشایی فروخته می‌شوند. Sunburn-Vagator هر ساله بین روزهای ۲۸ تا ۳۱ دسامبر و از سال ۲۰۰۷ به صورت هر ساله در گوا برگزار شده و هم‌راستا با آن، برنامه‌هایی در پونه و چند جای دیگر در هند نیز برگزار می‌شود. بسیاری خوانندگان بزرگ بین‌المللی برای اجرا به این محل می‌آیند و در سال ۲۰۰۹، CNN آن را در میان ۱۰ فستیوال برتر موسیقی دنیا قرار داده است.

 

 ۶ مکان فوق‌العاده هند که در آنها می‌توانید به تماشای موسیقی زنده بنشینید

 

 

 فستیوال Sunburn Vagator

 


فستیوال‌ Mahindra Blues در بمبئی


شهرهای زیادی در دنیا نیستند که فستیوال‌های مخصوص موسیقی بلوز در آن‌ها برگزار شود و تا این حد هم طرفدار داشته باشند. یکی دیگر از فستیوال‌های بسیار مهم هند در زمینه موسیقی که روزهای ۵ و ۶ اکتبر هر سال در بمبئی برگزار می‌شود و تنی چند از مهم‌ترین هنرمندان این سبک و به طبع آن گردشگران بسیاری را به این نقطه از هند می‌کشاند. حضور جان مایال، کوکو مونتایا و لایلا زوئی در لیست هنرمندان سال ۲۰۱۸ ، کاملا مشخص می‌کند که چقدر سطح این فستیوال بالاست و چرا اینقدر راحت تمام بلیط‌های آن به فروش می‌رود.

 

 

 فستیوال‌ Mahindra Blues

 


فستیوال NH-7 Weekender در پونه، بنگلور، کلکته و دهلی


از نظر پراکندگی، این فستیوال بزرگ موسیقی با توجه به اینکه در چند شهر مهم هند برگزار می‌شود، زمانی عالی برای شرکت در یک جشن موسیقیایی به حساب می‌آید. از همین رو هر سال بین ماه‌های دسامبر یا نوامبر ( ۲ و ۳ نوامبر ) ، بیش از ۱۰۰ هزار بلیط تنها برای کسانی که خارج از کشور برای حضور در این فستیوال به هند می‌آید فروخته می‌شود. مقر اصلی فستیوال پونه است، اما برنامه‌های متنوع در همه‌ی شهرها برگزار شده و هنرمندان مهمی مخصوصا خوانندگان انگلیسی در کنسرت‌ها اجرا دارند.

 

 

 فستیوال NH-7 Weekender

 


فستیوال Escape-Naukuchiatal در اوتاراکاند


این فستیوال تنها یک جشن موسیقیایی نیست، بلکه بزرگداشتی برای هنر است و هنرمندان مهمی جدا از خوانندگان و گروه‌های موسیقی، همچون نویسندگان، عکاسان و حتی نقاشان در آن شرکت می‌کنند. البته تمرکز اصلی فستیوال کاملا بر روی موسیقی است و کمپانی‌ها و مجلات مهمی از جمله VH1 و رولینگ استون در برپایی آن نقش دارند. کنسرت‌ها هم در فضای باز و هم در سالن‌های سرپوشیده برگزار شده و هنرمندان بسیاری در سبک‌های مختلف در آن حضور به هم می‌رسانند. این فستیوال هر ساله اواخر ماه مِی برپا می‌شود.

 

 فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید 

 

 

فستیوال Escape-Naukuchiatal 

 


فستیوال The Great Indian Oktoberfest در بنگلور


نسخه اصلی فستیوال Oktoberfest در مونیخ برگزار می‌شود، پس اگر نمی‌توانید در آن برنامه معروف شرکت کنید، می‌توانید در Oktoberfest بنگلور حضور یابید و این فستیوال جذاب را از نزدیک تجربه کنید. جدا از برنامه‌های متنوع حول محور این فستیوال، بازارهای کوچک و بزرگی که تشکیل می‌شود و بسیاری نکات دیگر، در بخش موسیقی هنرمندان هندی بسیاری شرکت کرده و از همین رو Oktoberfest در میان خود هندی‌ها برای شرکت در کنسرت‌ها به شدت طرفدار دارد. این برنامه هر ساله در اواخر اکتبر انجام می‌شود.

 

 

 فستیوال The Great Indian Oktoberfest

 


فستیوال Sula Fest در ناشیک


ناشیک در بسیاری زمینه‌ها نمادی برای مدرن‌سازی بسیاری از برنامه‌ها بوده و در زمینه موسیقی نیز با فستیوال روبازی که هر ساله به مدت دو روز برگزار می‌کند، تجربه‌ای شبیه به فستیوال‌های بزرگ اینچنینی در آمریکا و اروپا را برای مردم هند و گردشگران به ارمغان می‌آورد. در سال‌های اخیر به قدری این فستیوال محبوب شده که حالا هنرمندان بسیار بزرگی مخصوص DJهای مطرح هندی و اروپایی در آن به برگزاری کنسرت رو آورده‌اند.

 

 

 فستیوال Sula Fest

 


 فستیوال Dover Lane Music Conference در کلکته


در نهایت اگر به موسیقی اصیل هندی علاقه دارید، باید به این فستیوال مراجعه کنید. این کنفرانس بزرگ موسیقی که با اجرای هنرمند مطرح هندی در سبک‌های اصیل دنبال می‌شود، هر ساله در اواخر ژانویه برپا خواهد شد. سال ۲۰۱۸ نیز این برنامه برای روزهای ۲۲ تا ۲۵ این ماه در نظر گرفته شده است.

 

 

 فستیوال Dover Lane Music Conference

۲۵ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران