بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای اصیل و سنتی ارمنی

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای اصیل و سنتی ارمنی

ارمنستان و غذاهای آن ریشه تاریخی طولانی‌ای دارند که به تنوع غذایی و دستورالعمل‌های سنتی آن می‌بالند. گشت و گذار بین رستوران‌های برجسته جایی که به آن سفر می‌کنید به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از سلیقه و فرهنگ آنجا به دست بیاورید. خوشبختانه ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان چندین رستوران درجه یک برای غذاهای بومی و سنتی ارائه می‌دهد که می‌توانید در سفر با تور ارمنستان با رفتن به آن‌ها طعم واقعی غذاهای ارمنی را بچشید.

 

 

رستوران دلماما

برای تجربه‌ای بی‌نظیر از غذاهای ارمنی، رستوران دلماما از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این رستوران تمام سعی‌اش را کرده تا غذاهای ارمنی را احیا و دوباره به بهترین نحو عرضه کند. همانطور که از نام این رستوران پیداست تخصص اصلی آن در پخت دلمه‌های برگ مو است. به صورت اورجینال دلمه برگ مو را با گوشت چرخ شده تهیه می‌کنند اما این رستوران با ابداع سبک خودش، دلمه‌ها را با قطعات گوشت راسته، فلفل چیلی و رزماری درست می‌کند. دلماما دلمه‌ها را با ماست و موسیر برای شما سرو می‌کند. قیمت غذاهای منو در حد متوسط بوده و ساعت کاری آن‌ها نیز از ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب است.

 

 ۷ رستوران ارزان و مقرون به صرفه در ایروان شهر کلیساهای تاریخی 

 

 

رستوران دلماما

 

 

آدرس: 10 Puskin str., Yerevan, Armenia

تلفن: +37410561354

 

 

رستوران لواش

غذاهای رستوران لواش بر پایه صبحانه‌ای با غذاهای ارمنی که در نان لواش پیچیده شده‌اند تهیه می‌شود. البته برای ما این فرایند کاملا آشناست اما گردشگران کشورهای دیگر وقتی وارد رستوران می‌شوند معمولا جذب نانوایی نان لواش می‌شوند که همان جا تهیه و تدارک و پخته می‌شود. منوی رستوران پر از مواد اولیه محلی و سالمی است که همگی آن‌ها با نان لواش سرو می‌شوند. انواع تخم مرغ‌ها، پنیر، عسل، خامه، مربا و کره و ... در کنار نان لواش لذت خوردن صبحانه‌ای کاملا ایرانی‌طور را در کشوری دیگر به شما هدیه می‌کند. با چنین تشکیلات و ویژگی‌هایی منوی آن‌ها با قیمتی مناسب و متوسط ارائه می‌شود. شما می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد به این رستوران بروید.

 

 

رستوران لواش

 

 

آدرس: 21 Tumanyan Str, Yerevan, Armenia

تلفن: +37410608800

 

 

رستوران انوش

رستوران انوش که در هتل ریپابلیکای ایروان واقع شده غذاهای کاملا سنتی و بومی ارمنی را با بهترین مواد خوراکی ممکن تهیه و عرضه می‌کند. در طراحی داخلی این رستوران از چوب به کررات استفاده شده که حال و هوایی بسیار دوست داشتنی و دلنشین را القا می‌کند. رستوران انوش منویی کامل و قابل توجه ارائه می‌دهد و همیشه ادعا می‌کند بهترین مواد خوراکی را برای تهیه غذاها استفاده می‌کند. تخصص اصلی این رستوران در غذاهای سنتی است اما شما می‌توانید از برخی از گزینه‌های محبوب اروپایی هم انتخاب‌هایی داشته باشید. البته لازم به ذکر نیست که تیم آشپزی این رستوران همگی حرفه‌ای و زبده هستند. شما می‌توانید غذاهای متنوعی مثل انواع سالادها، سوپ‌ها، غذاهای گوشتی، گزینه‌های گیاهی، غذاهای گرم و سرد، کباب‌ها، دسرها و نوشیدنی‌ها را از منوی مفصلش سفارش دهید. رستوران انوش از ساعت ۷ صبح تا ۱۱:۳۰ شب آماده پذیرایی از شما است.

 

 بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه 

 

 

رستوران انوش

 

 

آدرس: 7/1 Amiryan Street, Kentron Yerevan, Yerevan, 10, Armenia

تلفن: +37411757505

 

 

رستوران توسپیا

رستوران توسپیا یکی از گزینه‌های برجسته شما برای خوردن غذاهای ارمنی مدرن و تحول یافته است. نوای موسیقی ملایمی که در فضای رستوران طنین انداز می‌شود به شما تجربه‌ای دلپذیر و دوست داشتنی از غذا خوردن در این رستوران را هدیه می‌دهد. منوی غذا نیز برای راضی نگه داشتن تمام سلیقه‌ها هم عنوان‌های گوشتی ارائه می‌کند و هم غذاهای گیاهی. یکی از غذاهای گوشتی بسیار خوشمزه که باید در این رستوران امتحان کنید خاشمالا نام دارد. به علاوه می‌توانید غذاهای برجسته و شناخته شده دیگری مثل دلمه و یا قاپاما (غذای سنتی ارمنی با کدو تنبل) را هم سفارش دهید. جدا از این موارد توسپیا غذاهای دریایی با انواع ماهی‌ها، مرغ و سبزیجات را نیز در منوی خود جا داده است. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای خوردن ناهار و یا شام به این رستوران مراجعه کنید.

 

 

رستوران توسپیا

 

 

آدرس:   30/3 Tumanyan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +37491660007

 

 

رستوران مرتاقه

اگر از بین رستوران‌های قیمت متوسط بیرون بیاییم، رستوران مرتاقه یکی از نمونه‌های بسیار مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت با کیفیتی درجه یک است. هیچ بازدیدی از ارمنستان بدون خوردن غذای سنتی و بومی لاهماجون نمی‌تواند کامل و بی‌نقض باشد. مرتاقه را به نوعی پیتزای ارمنی هم می‌شناسند. در تهیه این غذا یک لایه خمیر نان به کار می‌رود که روی آن را با گوشت چرخی، گوجه فرنگی، دزت، پیاز و جعفری پر می‌کنند و سر آخر آبلیموی تازه بر رویش می‌ریزند. ترکیب آن با دوغ تبدیل به غذایی فوق‌العاده خوشمزه و به یاد ماندنی می‌شود. شما می‌توانید برای صبحانه، ناهار و یا شام این غذا را نوش جان کنید. ساعت کار رستوران از ۹ صبح تا ۱ شب است.

 

 ۵ کافه رستوران معروف ایروان که بهترین دسرهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید 

 

 

رستوران مرتاقه

 

 

آدرس: 21/1 Tumanyan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +37410580106

۱۷ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران