زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
زیباترین جزایر فیلیپین با مناظری بی‌نظیر و بهشتی

فیلیپین یکی از کشورهای به شدت زیبای جنوب شرقی آسیا است که شاید شهرت آن مانند تایلند گوش دنیا را پر نکرده باشد اما هنوز به عنوان یکی از مقاصد برجسته گردشی در این منطقه از کره زمین، قابل توجه است. فیلیپین میزبان ۷ هزار جزیره مختلف است که گرچه همگی آن‌ها مسکونی نیستند اما بی‌شک تعداد زیادی از آن‌ها را می‌توان کاوش کرد و از تماشای مناظر زیبایشان لذت برد.

 

پالاوان، جزیره ماتینلک

این جزیره که برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور را ارائه می‌دهد یکی از مقاصد برجسته گردشگران طی سفر به فیلیپین است. زیارتگاه ماتینلک، ساحل راز، ساحل مخفی و از نمونه‌های پرطرفدار آن هستند. معمولا بازدید از جزیره ماتینلک جز فعالیت‌های محبوب گردشگران در اولین سفر به ال نیدو قرار می‌گیرد. سواحل پنهانی جزیره توسط صخره‌های آهکی ال نیدو پوشانده شده‌اند و معبد ماتینلک برخی از زیباترین مناظر پانورامای اطراف را ارائه می‌دهد.

 

زیباترین شهرها و جزایر فیلیپین برای علاقه‌مندان به گشت و گذارهای پرشور و هیجان

 

 

 جزیره ماتینلُک

 

 

پالاوان، جزیره مینیلک

درست مانند ماتینلک، شما می‌توانید در سفر به ال نیدو از جزیره زیبای مینیلک هم دیدن کنید. در حالی که ماتینلک به سواحل رازآلودش شناخته می‌شود، اما مینیلک به دریاچه‌های سبز زمردینش مثل دریاچه بزرگ، دریاچه کوچک و دریاچه راز شناخته می‌شود. شما می‌توانید با قایق در این دریاچه‌ها به گردش و بازدید از طبیعت بپردازید و مناظر شگفت‌ انگیزی را از نزدیک شاهد باشید. دوربین عکاسی‌تان را کاملا شارژ کنید و آماده باشید تا از مناظر بی‌نظیر این جزیره قاب‌های ماندنی تهیه کنید.

 

 

 جزیره مینیلک

 

 

آلکان، براکای

درست همانند پالاوان، براکای هم از عنوان "بهترین جزیره جهان" به خاطر سواحل ماسه سفید زیبا و منظره خورشید غروب دمش بهره‌مند شده و با همین عنوان بسیاری را به سوی خودش می‌کشاند. رشد گردشگری در این منطقه به حدی بوده که ساخت و سازهای تاسیساتی، اقامتگاهی و تفریحی باعث ایجاد تغییرات محیطی و شلوغی بیش از حد شد. به همین دلیل مشکلات زیستی و انباشت زباله رفته رفته گریبان جزیره را گرفت. تا این که رییس جمهور فیلیپین دستور تعطیلی جزیره را به مدت ۶ ماه داد تا کارهای احیا و پاکسازی گسترده آن انجام شود. شما می‌توانید در این جزیره تازه احیا شده بگردید و از موهبت‌های طبیعی‌اش لذت ببرید.

 

معرفی هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در فیلیپین تجربه کنید

 

 

 آلکان

 

 

سامارینس سور، جزیره لاهوس

یکی از جزایر بسیار زیبا و دیدنی با سواحل ماسه سفید و آبی‌های نیلگون شفاف لاهوس است که از دو ساختار سنگی مقابل هم تشکیل شده و بین‌شان را خطه‌ای ساحلی پر کرده است. بعد از سفر و کاوش در اطراف آن یقین می‌کنید که در قطعه‌ای از بهشت به گردش می‌پردازید. به علاوه شکی نیست که از این مناظر باورنکردنی آنقدر عکس‌ها خواهید گرفت که تا مدت‌ها شبکه‌های اجتماعی‌تان را پر می‌کنند. شما می‌توانید از کاوش در مناطق سر سبز، شنا و قایق سواری لذت ببرید و شاهد غروبی بی‌نظیر باشید.

 

 

 جزیره لاهوس

 

 

جزیره کالانگامان

البته که سفر به جایی چون پامالیکان بی‌نظیر و کاملا بهشتی است اما احتمالا هزینه‌های زیادی را روی دست‌تان بگذارد. برای گردشگرانی که به دنبال سفر به جایی زیبا و مقرون به صرفه‌تر هستند سراسر این کشور پر از جزیره‌های فوق‌العاده و توسعه نیافته است که می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. یکی از این گزینه‌ها جزیره کالانگامان در Leyte است. این جزیره از خط ساحل ماسه‌ای و جنگل‌های گرمسیری تشکیل شده و اتفاقا وسعت زیادی هم ندارد. هیچ هتل و یا تاسیسات برقی وجود ندارد. تنها ویژگی‌های جزیره توالت عمومی و کلبه‌های ییلاقی برای اجاره است. بنابراین حتی اقامت در کلبه‌ها و سپری کردن شب در جزیره نباید خیلی هم بد باشد. شاید این جزیره به راحتی در دسترس نباشد اما مناظر پوستری ساحلی‌اش ارزش سفر و کاوش را دارد.

 

 

 جزیره کالانگامان

 

 

پالاوان، مالکاپویا

یکی دیگر از جزایر فوق‌العاده زیبا که ارزش رفتن و کاوش را دارد مالکاپویا است که بین دو بخش کورون و کولیون واقع شده است. خطه ساحلی طویل ماسه سفید، همراه با درختان نخلی که تا ساحل گسترانیده شده‌اند جلوه‌ای خیره کننده و دیدنی به جزیره بخشیده‌اند. آب‌های کاملا آبی و شفاف به شما فرصت شنا و قایق سواری می‌دهند. با یکی از ویژگی‌های کاملا برجسته و فوق‌العاده که توجهات زیادی را به خودش جلب می‌کند تشکیلات صخره‌ای بی‌شکلی هستند که  تا داخل دریا پیش‌روی کرده‌اند و خط ساحلی نازکی هم اطرافشان را احاطه کرده است. این جزیره شگفت انگیز نیز در رده جزایر بکر و توسعه نیافته فیلیپین قرار گرفته است.

 

 

 مالکاپویا

 

 

دره کاگایان، جزیره پالائوی

پالائو یک زمین بازی ماجراجویانه‌ست که در شمال کشور و در ساحل لوزون واقع شده است. به دلیل دوری جزیره اغلب مسافران رفتن به آن را جدی نمی‌گیرند و شاید به همین دلیل هم هست که حالت روستایی جزیره به قوت خودش باقی مانده است. شما می‌توانید زمین‌های سرسبز، تپه‌های زیبا، جنگل‌های مانگرو، آبشارها ومسیرهای پیاده‌روی را کشف کرده و هر قسمتی را که دوست داشتید بازدید کنید. همچنین یک فانوس دریایی تاریخی از دوره اشغال اسپانیا در این کشور باقی مانده که حالا مردم آن را به عنوان میراث تاریخی جزیره محترم می‌شمارند.

 

 

 جزیره پالائوی

۲۶ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران