۷ مکان تماشایی در سامویی که می‌توانید رایگان از آن‌ها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
۷ مکان تماشایی در سامویی که می‌توانید رایگان از آن‌ها دیدن کنید

وقتی پای سفر در تعطیلات و یک مقصد ساحلی و عالی با تور تایلند به میان می‌آید، بسیاری ذهنشان معطوف جزیره‌ی زیبای سامویی می‌شود. مکانی کم‌نظیر با سواحل چشم‌نواز و آب‌های شفاف که امکان انواع تفریحات آبی را برایتان فراهم می‌کند. همه‌ی ما می‌دانیم که رفتن به چنین جاهایی خرج‌های متفاوتی برایمان به بار می‌آورد، پس بد نیست در این میان، چند مکان عالی برای گردش در این جزیره را به شما معرفی کنیم، که به صورت رایگان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 


۱- صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ


این صخره‌ها که در تایلندی به نام‌های هین تا و هین یای معروفند، یکی از نقاط دیدنی در جنوب ساحل لامای هستند که در طی سال‌ها اسامی و داستان‌های بسیاری پشتشان نقل شده است. اون دو صخره زیبا از جمله مکان‌های بسیار معروف برای عکاسی هستند و برای دیدن از آن‌ها هیچ هزینه‌ای نباید بکنید. مهم‌ترین داستانی که حول محور این صخره‌ها نقل می‌شود در مورد زن و شوهری‌ست که در این مکان غرق شده‌اند و محلی‌ها باور دارند بودن در این مکان، امکان باوری در زوج‌ها را افزایش می‌دهد!

 

۱۰ تفریح هیجان‌انگیز که باید در ساموئی انجام دهید

 

 

هین تا و هین یای

 


۲- تماشای ساحل زیبای چائونگ از Lat Ko


بین چائونگ و لامای، بر بالای تپه مکانی بسیار عالی وجود دارد با نام Lat Ko که از آن‌ بالا می‌توانی نمایی تماشایی از ساحل چائونگ را به تماشا بنشینید. جدا از زیبایی‌های این منطقه و منظره‌ای که پیش چشمتان به نمایش گذاشته می‌شود، از این مکان به عنوان یکی از بهترین جاها برای تماشای غروب خورشید نیز یاد می‌شود.نکته جذاب در مورد Lat Ko، دکه‌های بستنی فروشی است که در طول روز در اینجا کار می‌کنند و بستنی‌های میوه‌ای بسیار لذیذی می‌فروشند.

 

 

Lat Ko

 


۳- بودای بزرگ


تماشای تندیس ۱۲ متری بودا در معبدی زیبا و رنگارنگ، چیزی نیست که آن را به راحتی در سفر به سامویی از دست بدهید. این بنا که در سال ۱۹۷۲ ساخته شده، مکانی بسیار زیبا در دهکده بانگراک است. رفتن به این مجموعه و بازدید از تمام قسمت‌های آن کاملا رایگان است اما باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از آن صبح تا ساعت ۱۰ و یا بعد از ظهر است. ساعت‌های گرم روز بازدید از این مکان کمی سخت می‌شود.

 

۱۰ تور جذاب که در سفر به ساموئی می‌توانید در آنها شرکت کنید

 

 

بودای بزرگ

 


۴- Wat Plai Laem


این معبد در مکانی بسیار زیبا و در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و یک تندیس بسیار بزرگ از بودایی چینی با ۱۸ دست به نام کوان یین در قلبش می‌درخشد. غیر از گردشگران که به واسطه زیبایی‌های معبد و البته فضای آبی جذابش به این محل مراجعه می‌کنند، این مکان بیشتر جای عبادت برای چینی تایلندی‌هایی‌ست که به معابد اینچنینی می‌آیند. دیدن از برکه و معبد این مکان کاملا رایگان است اما اگر ۱۰ بات هزینه کنید امکان غذا دادن به ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها را خواهید داشت. نکته دیگر در مورد Wat Plai Laem این است که مجموعه آن هنوز در حال گشترش بوده وامکان دارد در سفر بعدی‌تان به تایلند، چند جای جدید به محوطه‌اش اضافه شود.

 

 

Wat Plai Laem

 


۵- تماشای غروب خورشید در اسکله بودای بزرگ


بسیاری از گردشگران این اسکله را به خاطر قایق‌هایی که آن‌ا را به پارک ملی آنگ تونگ می‌برند می‌شناسند. اما خود این اسکله به عنوان یکی از بهترین نقاط برای شنا، ورزش‌های آبی و البته تماشای غروب خورشید در نظر گرفته می‌شود که اغلب این فعالیت‌ها رایگان است و در محیطی عالی انجام می‌پذیرد.

 

۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید

 

 

 اسکله بودای بزرگ

 


۶- آبشار ناموانگ


ناموانگ یکی از زیباترین آبشارهای سامویی است که به واسطه نزدیک بود به شهر، رفت و آمد به آن آسان بوده و نیازی به پرداخت پول برای سافاری‌ها نخواهید داشت. اگر چه حتی با تورهای سافاری موتور چهار چرخ نیز رفتن به این مکان تنها ۱۰۰ بات هزینه در پی خواهد داشت. این آبشار زیبا و پر آب با داشتن یک برکه کوچک در مقابلش، مکانی عالی و خانوادگی برای یک گردش روزانه بدون صرف هزینه است.

 

 

 آبشار ناموانگ

 


۷- Wat Khunaram


یکی دیگر از معابد زیبای سامویی که در نزدیکی ورودی منتهی به آبشار ناموانگ قرار دارد و بازدید از آن به همه توصیه می‌شود. داستان پشت این معبد نیز خود بسیار جالب است و در مورد راهبی است که زمان مرگش را یک دهه قبل از مرگ پیش بینی کرده و در سال ۱۷۹۳ در همین مکان فوت می‌کند و حالا بدنش در محفظه‌ای شیشه‌ای در این معبد نگه داشته می‌شود.

 

 

Wat Khunaram

 


با توجه به همجواری دو مورد آخر لیستمان، به راحتی می‌توان هر دو را از نزدیک مشاهده کرد.

 

 

۰۹ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران