جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در سفر به مانیل انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در سفر به مانیل انجام دهید

وقتی سخن از فیلیپین به میان می‌آید، اغلب ما کشوری فقیر و توسعه نیافته به ذهنمان خطور می‌کند. اما با توجه به اهمیت بخش توریستی برای کشورها و داشتن گذشته تاریخی پرفراز و نشیب، فیلیپین مقصد بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا است. پایتخت آن مانیل، یک کلان شهر ۱۲ میلیونی با ۱۲ منطقه و ۵ شهرداری مختلف است. با آنکه جرم و آلودگی و ترافیک از معضلات تمام شهرهای دنیاست، اما مانیل از شهرهای کم ترافیک و با هوایی بسیار مطلوب است. ما قصد داریم جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در سفر خود با تور فیلیپین به این شهر انجام دهید را برای شما فهرست کنیم. این کلان شهر برجسته، ترکیبی از بقایای استعمار اسپانیا و ساختمان‌های مدرن است که از اواخر قرن شانزدهم و ورود اسپانیا باقی مانده، پس از آن در اواخر قرن نوزدهم پای آمریکایی‌ها به این کشور باز شد و در نهایت با جنگ جهانی دوم به اشغال ژاپن درآمد. مانیل دارای تاریخی طولانی‌ست که از طریق ساختمان‌های آن قابل رویت است. با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

۱- مانیل اینترامورس

اینترامورس در واقع قدیمی‌ترین محله مانیل است که به دست مهاجران استعمارگر اسپانیایی ساخته شده و در واقع اولین نسخه مانیل امروزی است که می‌بینیم. مانیل اینترامورس با مساحتی به کوچکی بیش از نیم کیلومتر مربع، یک پیاده‌روی دلنشین‌ با خیابان‌های سنگ‌فرش شده، اسب‌های حامل درشکه و سکوت طبیعی خود به شما عرضه می‌کند. شما در این محله می‌توانید به تماشای ساختمان‌های مذهبی، نظامی، آموزشی و فرهنگی حفظ شده از سال‌های گذشته بپردازید. همچنین می‌توانید کل روز را در این منطقه گذرانده و جدای از بخش تاریخی آن از غذاهای فوق‌العاده‌ای که در رستوران‌های آن سرو می‌شود لذت ببرید. محله‌های تاریخی فیلیپین انتخاب‌های خوبی برای سرو غذا پیش روی شما می‌گذارند.

 

 

مانیل اینترامورس

 

 

۲- بازار دیویسوریا

دیویسوریا یک ابر بازار پیچ در پیچ، واقع در قلب بیناندو در بخش چینی شهر بوده و برای قرن‌ها در این محل پا برجا مانده است. شما می‌توانید هر چیزی را فارغ از این که به آن‌ها نیاز دارید یا نه، با قیمت پایین پیدا کنید. شاید بد نباشد هنگام گشت‌زنی با یک فرد بومی همراه شوید، به این ترتیب می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بیابید و ثانیا قیمت‌های مناسب‌تری برای اجناس بپردازید. به تمامی بازدیدکنندگان در مکان‌های شلوغ توصیه شده که مراقب لوازم همراه خود مانند کیف و کت و دوربین خود باشند.

 

 

بازار دیویسوریا

 

 

۳- پارک اقیانوس مانیل

این آکواریوم بزرگ با راهروهای زیرگذر، میزبان موجودات زیاد اقیانوسی با تنوع بیش از ۲۵۰ گونه بوده و محل زندگی انواع آبزیان نظیر کوسه‌هاست. این آکواریوم باشکوه، فرصتی برای تماشای نحوه شنا کردن موجوداتی نظیر پری‌های دریایی، پنگوئن‌ها و موجودات ژله‌ای بی‌رنگ است. پارک اقیانوس مانیل با داشتن جاذبه‌های متعدد محلی فوق‌العاده برای یک گردش خانوادگی است. همچنین امکاناتی نظیر سالن‌های غذاخوری، خرید و یک هتل را در کنار خود گردآوری کرده است.

 

 

پارک اقیانوس مانیل

 

 

۴- قلعه فورت سانتیاگو

 این قلعه که در پایان قرن شانزدهم توسط اسپانیایی‌ها ساخته شده ترکیبی معماری ایتالیایی اسپانیایی در ساختار خود دارد. این قعله مقاوم برای دفاع در برابر حملات، ذخیره سلاح و بازداشتگاه ساخته شده و از اهمیت بالایی برخوردار بود. اما حالا و پس قرون متمادی تبدیل به محلی تاریخی برای نگه داری آثار باستانی و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شده که روزانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند.

 

 

قلعه فورت سانتیاگو

 

 

۵- کلیسای سن آگوستین

این بنای تاریخی در بین سال‌های ۱۵۸۷ تا ۱۶۰۶ ساخته شده و قدیمی‌ترین کلیسای فیلیپین است که از زمان جنگ جهانی دوم سالم مانده است. بنایی که امروز شاهد آن هستید در واقع سومین مکان به جا مانده از زلزله ۷ ریشتی عظیم فلیپین است که جان سالم به در برده و هنوز یکی از خواستگاه‌های برگذاری مراسماتی نظیر عروسی‌ها و جشن‌های مذهبی‌ست.

 

 

کلیسای سن آگوستین

 

 

۶- کلیسای جامع مانیل

کلیسای جامع مانیل یک شاهکار معماری و از جاذبه‌های معروف این شهر است که در آن از کنده‌کاری بسیار دقیق روی دیوارها، درها، دروازه‌ها و حتی شیشه‌های رنگی استفاده شده است و هر کدام آن‌ها حاوی داستانی در دل خود هستند. این کلیسا در سال ۱۵۷۱ توسط اولین مهاجران اسپانیایی از چوب و بامبو ساخته شده و بعد از تجربه بزرگ زلزله ۷ ریشتری و ویرانی‌های آن طی سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ زیر نظر معمار برجسته فیلیپینی فرناندو اکامپو بازسازی شد.

 

 

کلیسای جامع مانیل

 

 

۷- بیناندو، شهر چینی مانیل

خانه‌های شهر چینی مانیل، قدیمی‌ترین خانه‌های موجود در جهان است که به نام بیناندو شناخته شده و یکی از محبوب‌ترین محله‌هایی است که گردشگران در پایتخت به سراغ آن می‌روند. بنابراین اگر به مانیل سفر کردید، بازدید از این محله را با جاذبه‌های گردشی، مکان‌های عالی خرید مثل دیویسوریا، معابد و کلیساها و غذاخوری‌های بی‌نظیر را از دست ندهید. یکی از بهترین شیوه‌های ماجراجویی در بیناندو کرایه کالسکه است.

 

 

بیناندو

 

 

۸- موزه آیالا

در قلب ماکاتی، موزه آیالا در منطقه تجاری مرکزی، یک ماجراجویی بی‌نظیر تاریخی از تاریخ هنر فیلیپین و در مقیاس وسیع‌تر، آسیای شرقی را ارائه می‌دهد. در این موزه قطعات زیبایی از هنر فیلیپین را یافته و همچنین از نمایشگاه هنرهای معاصر آن بازدید نمایید. موزه آیالا دارای کتابخانه میراث فرهنگی فیلیپین نیز هست که کتاب‌ها و عکس‌های نادر مربوط به هنر، فرهنگ و تاریخ کشور را اداره نگه‌داری می‌کند.

 

 

موزه آیالا

۳۰ شهریور ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران