سفرنامه ارسالی میلاد به همراه همسر به کشور سنگاپور

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای کامل سفر به کشور سنگاپور .

singapore_map_mstiran

سلام بر شما دوستان و هموطنان امیدوارم که همیشه در سفر و تفریح بهتون خوش بگذره و در کنار خانواده و دوستان ، روزهاتون شاد و زیبا باشه . این پست شاید یه خورده طولانی باشه ، ولی اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید ، حتما تا آخرش بخونید . اطلاعات این پست هم ، همه چیزهایی هست که من و همسرم در این چند روز سفرمون بهشون رسیدیم ، و ممکنه که از دید بعضی از دوستان متفاوت تر باشه ، لذا اینها نظرات شخصی من و اطلاعاتی هست که شخصا جمع آوری کردم و اینجا نوشتم تا همه استفاده کنند . . singapore_mstiran
. اطلاعات کلی کشور سنگاپور : سنگاپور کشوری هست در آسیای جنوب شرقی که یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان هست واقع شده ، از شمال با کشور مالزی و از جنوب با کشور اندونزی همسایه هست . جمعیت کشور سنگاپور تقریبا 4 میلیون و 700 هزار نفر هست ، زبان اصلی مردم سنگاپور هم مالایی هست ولی زبان اصلی محاوره ای در سنگاپور انگلیسی هست ، یعنی تقریبا همه مردم سنگاپور خیلی خوب انگلیسی صحبت میکنند . زبان های چینی و تامیل هم یکسری از مردمش صحبت میکنند ، که شما فقط لازمه یه خورده کوچولو انگلیسی بلد باشید البته انگلیسی هم بلد نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد ، نگران نباشید . واحد پول سنگاپور ، دلار سنگاپور هست ، هر 100 دلار آمریکا تقریبا 125 دلار سنگاپور میشه ، یعنی اگه به یک صرافی برید و بخواهید دلار سنگاپور بگیرید ، اگه 100 دلار آمریکا بدین ، تقریبا 125 دلار سنگاپور بهتون میدن و جزعش هم سنت هست . خوب فکر کنم همین اطلاعات اولیه براتون کافی باشه . حالا مراحل سفر به سنگاپور رو قدم به قدم براتون مینویسم .

قدم اول : گرفتن ویزای سنگاپور همه ایرانیانی که قصد سفر تفریحی به سنگاپور رو دارند ، باید اول ویزای سنگاپور رو بگیرند .اگر ساکن مالزی هستید یا ساکن ایران هستید ، میتونید از سفارت سنگاپور در مالزی ویزاتون رو بگیرید . حالا جالب اینجاست که برای گرفتن ویزای سنگاپور اینطوری نیست که بلند شین برید سفارت و مدارک رو ببرید و هزینه رو بدین و ویزاتون رو بگیرید ، یکسری قوانید خاص داره که براتون مینوسیم . قانون سفارت سنگاپور به این صورت هست که هیچ کس نمیتونه شخصی بره سفارت و خودش ویزا بگیره ، بلکه چند تا نمایندگی داره که مالایی هستند و باید از طریق اونها اقدام کنید و ویزا بگیرید . حالا من با یکی از این نماینده ها صحبت کردم که از این به بعد بتونم باهاشون همکاری کنم و به ایرانیانی که میخوان ویزای سنگاپور رو بگیرن من بهشون کمک کنم و براشون ویزای سنگاپور رو بگیرم به همون نحوی که خودم و همسرم ویزا گرفتیم . برای گرفتن ویزا ، صفحه اول پاسپورت و یک قطعه عکس رنگی فقط نیاز هست. اگر توی ایران هستید یا مالزی ، فقط کافیه ، صفحه اول پاسپورتتون رو و یک قطعه عکس رنگی، اسکن کنید و به ایمیل من ارسال کنید که برای ویزاتون اقدام کنم . از روزی که مدارک رو به من بدین ، تقریبا 7 الی 10 روز زمان میبره که من بتونم ویزاتون رو بگیرم . ویزایی هم که سفارت میده ، 2 ماهه هست .یعنی از روزی که شما ویزا رو میگیرید تا 2 ماه فرصت دارید که به سنگاپور برید چون بعد از اون باطل میشه .

قدم دوم : تهیه بلیط رفت و برگشت به سنگاپور برای رفتن از مالزی به سنگاپور یادتون باشه که پیاده نمیشه رفت ، باید با وسیله نقلیه برید ، 4 تا راه دارید که از مالزی به سنگاپور برید . راه اول : هواپیما راه دوم : اتوبوس راه سوم : قطار راه چهارم : با ماشین شخصی با روش میلاد و همسر . حالا یکی یکی مینویسم و شرایط 4 تا راه رو بهتون میگم
راه اول : هواپیما اگر میخواهید خیلی زود به سنگاپور برسید ، بهترین راه این هست که با هواپیما برید و مناسبترین پرواز هم ، پرواز با شرکت هواپیمایی ایرآسیا ( Air Asia ) هست . ایر آسیا معمولا هر روز برای سنگاپور پرواز داره ، هزینه بلیطش هم تقریبا 250 رینگیت مالزی هست برای رفت و برگشت ، ولی این هزینه دقیق نیست و ممکنه هر فصل تغییر کنه . برای تهیه بلیط هواپیما هم من در خدمتتون هستم ، اگه خواستین با هواپیما برید ، تقریبا یک هفته قبلش به من اطلاع بدین و تاریخ رفت و برگشتتون رو مشخص کنید ، بعد من هزینه دقیقش رو بهتون میگم و اگه خواستین براتون بلیط هم تهیه میکنم . اگه با هواپیما بخواهید از مالزی به سنگاپور برید تقریبا 45 دقیقه ای میرسید ، یادتون نره مالزی 2 تا فرودگاه داره به نام KLIA و LCCT ، که فرودگاه ال سی سی تی فقط مختص پروازهای ایر آسیا هست و شما باید از این فرودگاه برید و تقریبا 60 کیلومتر هم تا مرکز شهر کوالالامپور فاصله داره ، برای رفتن به فرودگاه هم من براتون ماشین تهیه میکنم ، نگران نباشید . . راه دوم : اتوبوس یکی دیگه از راههایی که میتونید به سنگاپور برید ، رفتن با اتوبوس هست ، بلیط اتوبوس از مالزی به سنگاپور هم تقریبا 200 رینگیت هست برای رفت و برگشت و 4 ساعته هم به سنگاپور میرسید ، اگه خواستین با اتوبوس هم برید ، برای تهیه بلیط رفت و برگشت من در خدمتتون هستم . اتوبوس هاش هم خیلی خوب هستند و صندلی های خیلی راحتی داره و فقط خوراک خواب هست ، یکی از دوستان چند وقت پیش با اتوبوس رفته بود خیلی راضی بود و کلی تعریف کرد . اتوبوس ها برای سنگاپور 2 تا ترمینال بزرگ در کوالالامپور داره که از هر کدام که بلیط بگیرید از همونجا هم باید برید که اگه قرار شد با اتوبوس برید ، در این مورد هم کامل راهنمایتون میکنم و از هر کجا بلیط گرفتین آدرس ترمینالش هم توی بلیط میزنه و شماره اتوبوس هم همینطور که شما به راحتی بتونید اتوبوس رو در ترمینال پیدا کنید . . راه سوم : قطار
برای رفتن با قطار ، باید تقریبا بلیطش رو 1 هفته قبل از رفتن بخرید چون درخواست زیاده، برای خرید بلیط هم میتونید با من هماهنگ کنید تا براتون بگیرم البته اگه خواستین بگیرید ، روزی 2 تا قطار از مالزی به سنگاپور میرن و حرکت این 2 قطار هم بین ساعت 8 الی 10 شب هست ، اگه با قطار برید ، تقریبا 9 ساعت توی راه هستید ، هزینه خرید بلیطش هم بین 50 تا 140 رینگیت هست چون نوع قطارها متفاوته . من خودم شخصا این روش رفتن رو بهتون پیشنهاد نمیدم ، چون بعد از 10 ساعت مسافرت با قطار ، حسابی خسته میشید و دیگه نای تفریح در سنگاپور نیست . حداقل اتوبوس از قطار بهتره ، با قطار دیگه انصافا حوصله آدم سر میره . . راه چهارم : با ماشین شخصی با روش میلاد و همسر این راه چهارم هم روش من و همسرم هست که به سنگاپور سفر کردیم ، از اونجایی که من و همسرم خیلی اهل مسافرت و تفریح هستیم ، برای سفر به سنگاپور با ماشین خودمون رفتیم . حالا اینجا براتون مینویسم که ما چطوری رفتیم که اگه کسی از دوستان میخواست بره ، به راحتی بتونه از این راه استفاده کنه . البته ما با ماشین تا داخل سنگاپور نرفتیم ، چون بردن ماشین داخل سنگاپور یکسری دردسرهای خاص خودش رو داره و از طرفی ، قوانین رانندگیشون در خیلی از موارد با مالزی متفاوته و ما این ریسک رو نکردیم و تا مرز بین مالزی و سنگاپور با ماشین خودمون رفتیم .

چگونه ؟ . ما تقریبا ساعت 4 صبح از کوالالامپور حرکت کردیم ، و ساعت 7 صبح به شهر جوهور رسیدیم ، شهر جوهور هم جنوبی ترین شهر مالزی هست و هم مرز با کشور سنگاپور . مسیر کوالالامپور تا جوهور هم تقریبا 350 کیلومتر هست ، جاده هم تا خود جوهور ، بزرگراه هست بدون هیچ گونه دست انداز ، نیمی از مسیر رو من رانندگی کردم و نیمی از مسیر رو هم همسرم ، جاتون خالی چند روز قبل از سفرمون هم ، دوستان خوبمون احمد آقا و خانمشون کوثر خانم ، تقریبا نیم کیلوم تخمه ژاپنی به ما داده بودند و تا جوهور تخمه خوردیم و کلی با همسرم گپ زدیم . انصافا خیلی خوش گذشت ، جاده هم خلوت بود ، خلاصه تا جوهور ، همه برنامه هایی که قرار شد توی سنگاپور داشته باشیم رو ریختیم . صبح که رسیدیم جوهور ، رفتیم به خیابان گارودا (Garuda ) توی شهر جوهور ، ترمینال اتوبوس جوهور به سنگاپور به نام ترمینال لارکین ، توی خیابان گارودا بود . دقیقا روبروی ترمینال هم ، یک پارکینگ شبانه روزی بود ، ماشین رو تحویل پارکینگ دادیم و برای هر ساعت بهمون گفت 1 رینگیت باید پرداخت کنید یعنی هر 24 ساعت رو 24 رینگیت با ما حساب کرد . جای شما خالی ، به اتفاق همسر در کنار ترمینال صبحانه را خوردیم ، ما صبحانه از خونه برده بودیم ، و بعد از صبحانه رفتیم بلیط اتوبوس جوهور به سنگاپور رو خریدیم . از جوهور به سنگاپور ، هر 15 دقیقه یک اتوبوس داره ، بلیط رو هم یکطرفه برای هر نفر 3.5 رینگیت خریدیم . همون لحظه هم سوار شدیم و حرکت کردیم به طرف سنگاپور ، از جوهور به سنگاپور تقریبا 35 دقیقه راه بود با اتوبوس ، قبل از رسیدن به سنگاپور هم ، در ورودی سنگاپور پیاده شدیم و رفتیم پاسپورت ها و ویزاهامون رو چک کردند و دوباره سوار شدیم و در نهایت به ترمینال مخصوص اتوبوسها در سنگاپور رسیدیم . اسم ترمینال هم توی سنگاپور ، ترمینال JB یعنی ترمینال جوهور بهرو بود . این ترمینال هم در خیابان ایکوئین ( Equin ) بود . واقعا از لحظه حرکت از کوالالامپور تا لحظه رسیدن به سنگاپور خیلی خیلی بهمون خوش گذشت ، و اصلا خسته نبودیم و نشدیم . موقع برگشت هم دوباره به خیابان ایکوئین و ترمینال JB در سنگاپور رفتیم و بلیط برگشت به جوهور رو خریدیم و برای برگشت برای هر نفر 2.5 دلار سنگاپور دادیم . راستی فراموش نشه که اگه خواستین با اتوبوس برید ، اولین اتوبوس ساعت 7 صبح حرکت میکنه و آخرین اتوبوس ساعت 10 شب .هم برای جوهور به سنگاپور همین طور بود و هم برای سنگاپور به جوهور . .
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1394)